Gå til innhold

Spiseforstyrrelse under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 24 uke.

Har slitt i mange år med spiseforstyrrelse både overspisning og anorexi.

Tror jeg har fått litt tilbakefall.....

Jeg prøver å gjøre alt for at ikke gutten i magen skal bli påvirket negativt!!

Men jeg sliter med å få i meg normal mengde mat hver dag. Kaster ikke opp, men spiser nok litt lite.

Etter år med overspisning har jeg flere kilo å gå på,så er ganske nomal i vekten.

Vil gutten i magen min klare seg påmine reserver om jeg ikke klarer å spise så masse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter seg jo at knøttet i magen tar han skal og gir deg resten, men dersom du er usikker bør du i alle fall ta godt med vitamintilskudd, jern, gjerne trankapsler osv, så du er sikker på at du får i deg viktige stoffer likevel. Piller kan ikke erstatte mat, men da er du i alle fall litt tryggere på de stoffene det kanskje blir litt lite av gjennom maten. Nå vet ikke jeg hva det er du kutter ned på i kosten når du spiser for lite, men jeg regner kanskje med at det blir lite fett - og da er tran/trankapsler viktig. Husk at hjernen i stor grad bygges på fett, så det må'n ha skal det bli noe vett i ham :)

Ellers, dersom du tør snakke med legen din om det hadde det kanskje vært fint å få noen samtaler med noen som kan det der med kosthold? Og at du får litt ekstra oppfølging med blodprøver underveis for å sikre at du får i deg den næringa du og knøttet trenger? -Jeg tror de tilbyr sånn oppfølging for personer som sliter med ernæring av ulike grunner.

Lykke til, det går sikkert bra skal du se!

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Veldig godt å høre at den lille tar det han trenger. Det er det viktigste for meg!

Har snakket med lege og jordmor nå....ikke noe kjekt å inrømme at jeg sliter, men de tok det så fint! Og de sa det samme som deg. Barnet tar det den trenger. Og de mente at det ville ordne seg. De føder jo friske barn i Afrika!!

Takk igjen for svar:)

Skrevet

Nåja friske og friske... er nok ikke alle "afrikabarn" som er like friske, men det er en helt annen sak og helt andre årsaker....

Men det er FLOTT at du har snakket med både jm og lege, og kjempe flott at du ikke spyr! Å bekymre seg hjelper lite, så glem det ;-)

Som det blir sagt over her, at barne tar det h*n trenger (ville nok iallefall tatt ekstra vitaminer!). Men du da stakars sitter igjen med veldig lite... prøv å husk et du skal ha litt krefter til å ha en ok hverdag fram til fødsel, gjennomføre fødsel og barsel tiden.

Kan du ikke forklare hva som er vanskelig? Hva tror du er årsaken til at det blusser opp nå?

Skrevet

jeg har også spiseforstyrrelser, overspising og overvekt, sulting og vektnedgang, HELE tiden over flere år.... sagt fra til legen denne gangen, er i overspisingsfasen nå, skal til oppfølging på riksen, ernæringsfys, jordmor og lege, + UL for å se at babyen vokser slik den skal... første time neste uke, gruer meg veldig, men det gir meg trygghet i at alt er i ordna former....

Skrevet

"De føder jo friske barn i Afrika!!"din spise vasker har ikke noe med hvordan afrikanske barn blir født!!!!!!!!!!!...forresten i afrika slitte dem ikke med det du gjør så jobb med dine problemer uten å se ned andre menneske.......

Skrevet

til HI

masse skryt til deg som tar tak i dette problemet. Du skal være stolt av deg selv som har tatt motet til deg og snakket med legen og JM. Jeg håper du får all den hjelpen du trenger. Babyen din tar som sagt det den trenger, men er viktig at du får i deg riktig mat. Så hvis du syns det er vanskelig å spise, så prøv å få i deg så næringsrik mat som mulig! du er flink!

til anonym 20:15.

herrregud. skal du slenge drit så lær deg å skrive først din sullik. Du kan ikke være riktig god i hodet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...