2barnsmamma og hestemamma Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 lest om flere som ikke har revnet og de har født i vann...erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Det vet jeg ikke, men ser det som veldig sannsynlig da vevet blir varmet og bløtet opp - dermed mer tøyelig ettersom jeg kan tenke meg. Ellers har jeg ikke sett noen statistikk over dette.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Tatt fra en artikkel fra Den Norske Jordmorforeningen; Men er det egentlig trygt å føde i vann? Både skeptikerne og forkjemperne for vannfødsler har mange og sterke meninger om dette. Entusiastene fremhever muligheten for å slappe av og finne en god stilling i vannet, mindre smerter, redusert bruk av kjemisk smertelindring, kortere åpningstid, færre og mindre rifter, økt tilfredshet og følelse av kontroll hos kvinnen og jordmorledet praksis. Skeptikerne på sin side hevder at vannfødsler kan være skadelig for mor og barn ved at navlesnor kan ryke idet barnet blir født, aspirasjon av vann, infeksjoner, tachycardi, urealistiske forventninger til fødselen, restriktiv bruk av kjemisk smertelindring, mindre effektive rier, blødningsfare etter fødselen, vanskeligere arbeidsforhold for fødselshjelperen og økt skade av perineum. Hvem er det som har rett? http://www.jordmorforeningen.no/tidsskriftet/artikler_tema06_4_2.html
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg fødte nr 2 som veide 4,5 kg i vannet og revnet ikke. Nr 1 som veide 3,5 kg fødte jeg i halvliggende stilling og fikk to rifter. Jeg tror nok vannet må ha hjulpet til litt. Nå når jeg venter nr 3 og magen er kjempestor og jeg opplever første gang at det er tungt å bevege meg i svangerskapet har jeg det best i vannet. Sitter i badekaret hjemme hver dag, har veldig lyst til å føde i vannet denne gangen og!
Anne_b1980 Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 jeg fødte i vann på torsdag, da ikke planlagt men rakk ikke komme ut av badekaret, noe jordmor ville jeg skulle. jeg fikk en liten rift som de ikke sydde engang, ikke brukt noen form for oljer for å tøye el bringebær el noe, tilfeldig el ikke det vet jeg jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå