Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært så svimmel, og holdt på å besvime flere ganger.. Riste ikke på jobb før kl 11.30, da var jeg sånn passe ok.. Tok hb`en der, og den var fallt 4 hakk ned... Jeg må vel begynne med jern, hadde håpet å slippe!!!!! Jordmor imogen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var på 10.4 for en mnd siden og jeg fikk beskjed om å ta jern. Er nå oppe på 11.7.

Skrevet

ok.. Min utgangsverdi er 15 ( har ganske høy verdi normalt) , og idag var den 11.1.. Vet at det er bare å ta jern, er vel det jeg får beskjed om imorgen. Men jeg reagerer slik på jern, får stenhard mage. Slet skikkelig sist svangerskap pga jern, og fikk mange hemorroider som jeg sliter med enda.... Sukk.. :-)

Skrevet

Det er jo forskjel på jern og jern også, da. Utrolig nok så er det den sterkeste av alle som passer for meg (ferro retard), de andre blir det tull med tarmen med en gang. Magnesium skal vistnok jevne ut effekten av jern på magen. Magnesium - løs bæsj, jern - hard. Må i allefall ikke tas samtidig siden magnesium hemmer opptak av jern. Jern på morgen, og magnesium på kveld funker fint.

Skrevet

Har vært på 10.1 i over en mnd, og ikke fått beskjed om å ta jern......

Skrevet

Hvis du vil ha gode jerntabeletter, burde du prøve Aminojern. De selger det på Vittusapotekene, og de er snille med magen. Var nødt å spise de skikkelig sterke, Ferro-ret, men jordmora anbefalte meg å bytte siden de ødela magen min fullstendig..(snakker om å baise hard leire altså.. ikke gøy..:/:/)

Skrevet

Det spørst på utgangsverdien din;-)

Skrevet

Har begynt på jern nå, for hb verdiene mine var på 7. Synes jeg var litt ekstra trett ja:-)

Skrevet

jeg fikk beskjed om å spise leverpostei jeg.. og hb gikk fra 10,4 til 11,7 iløpet av en mnd... (ifølge dem på legekontoret kunne det være en "falsk" lav hb, da jordmor tok den laveste...)...

men jeg tar ikke jerntilskudd...

Skrevet

Jeg ligger på mellom 9,5 og 10,5. Jeg tar ikke noe jern.. 11 er jo ganske bra da!

Skrevet

Det spørs hvilken utgangsverdi man har. Jeg har 15 normalt. Og med en som har 12 normalt, er ikke 11 så verst feks.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...