Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet dette? Kunne tenkt meg å få litt farge på kroppen. Er bare i 7 uke- vet noen om dette kan være skadelig på spira?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det er noen som vet noe om dette..Jeg reiser til Gran Canaria på lørdag og trenger å forebygge litt pga sol eksem.. har pleid å ta et par soltimer før avreise..men har ikke turt denne gangen..Noen som vet??

Skrevet

Jeg ville nå uansett frafrådet alle, gravide eller ikke gravide, å ta solarium jeg da. Men jeg skal ærlig innrømme at det kun er fordi jeg selv ikke liker tanken.. Men altså.. Om man tar solarium før man skal ut i solen, så har det ingen effekt ift å forebygge mot soleksem eller solbrenthet. Man må ta sine forhåndsregler ute i solen allikevel, selv om man har fått litt farge fra den falske sola. Solfaktor er et must..!

Men det er ingenting i veien for å sole seg selv om man er gravid. Bare pass på at du og magen ikke blir for varm. Det er veldig lite av det beskyttende fettlaget mellom babyen og magen, hvilket kan medføre at babyen blir overopphetet. Drikk masse og sørg for at du har muligheten til å avkjøle deg med javne mellomrom. God tur!

Skrevet

Ingen problem å ta solarium! :)

Skrevet

Hei.

Jeg sliter også med soleksem. Men fikk et tips en gang om å spise Betakaroten når jeg skulle være i sola og det fungerte svært bra for meg. Fikk ikke utslett i det hele tatt etter det. Men så var det dette med helsekost og graviditet. Er usikker på om Betakaroten kan være skadelig. Noen som vet?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt solarium. Tross alt er det stråling det er snakk om, og enda vet man ikke nok om ettervirkninger av dette. Og spesielt på et forsvarsløst foster,

Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg har hørt at du ikke ska bli for varm for de er ikke bra for babyen...

men selfølgeli gør vær person som de vil=) jeg tar ikke noen sjanser på at noe ska skje for at jeg ska bli litt brun....

Skrevet

Det jordmord sa til meg sist er at man kan ta solarium men ikke mer en 10-15 min av gangen max og ikke like ofte som man gjerne hadde tatt det om man ikke var gravid..

Og at noe kunne oppleve og få pigment flekker på huden under svangerskapet som påfølge av soling i solarium og disse gikk ikke bort seinere..

Jeg tok litt sol selv sist jeg gikk gravid og det gikk helt fint, brukte solkrem for og unngå og bli solbrent (jeg blir solbrent kun når jeg er gravid ikke ellers).

Skrevet

Jeg var hos legen min på tirsdag. Jeg skal reise til Sør-Afrika snart og lurte også på om det var farlig for fosteret å ta solarium. Han sa at det ikke var farlig for den lille der inne :-)

så bare sol i vei jenter!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...