Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting.. Kjenner noen som muligens er gravid.. Hun har tatt 2 tester, begge positiv. Men hun har hatt vondt på den ene siden av magen (stikking?) og hun har blødd. Er det kanskje noe galt med fosteret eller kan dette være normalt selv om fosteret er friskt..? Hun skal til lege for å få det sjekke, men spør dere her inne om erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun sterke smerter?

Jeg blødde iallefall masse i begynnelsen av svangerskapet, men det gikk helt fint. Hadde aldri smerter som var vonde, men stikkinger er vel normalt i begynnelsen vil jeg tro.

Skrevet

Hl her. Er anonym nå pga hensyn til henne. Nja, er ikke sikker på hvor mye hun blør, men en del vil jeg tro. Prata med henne for litt siden, hadde ikke vondt da.

Takk for svar!

Skrevet

Blødning og smerter bør hun få sjekket.

I starten gjør det noen ganger vondt, husker jeg. Kan være ligamentene, men i og med at hun blør bør hun få sjekket det.

Jeg har blødd 2 ganger i svangeskapet og begge gangene har jeg desverre mistet fostrene....

Skrevet

Men hvor lenge blør man (sånn ca) før man spontanaborterer da?

Skrevet

Første gang begynte jeg å blø søndag ettermiddag. På legevakta sa de at det sannsynligvis vr spontanabort og at de ikke kunne gjøre noe for meg. Ble derfor bedt om å ta kontakt med fastlegen dagen etterpå. Blødde kraftig om natta og kom meg til lege om morgenen neste dag og fikk henvisning til gyn.poliklinikk på St.Olav for utskraping.

2.gangen slapp jeg utskraping. Da gikk det også en del timer fra blødning startet.

Skrevet

Men hun har blødd noen dager.. Hun har ikke vondt lenger.

Skrevet

Det er ikke uvanlig med blødninger i begynnelsen av sv.skapet. Slimhinnene er ofte tynne, og det kan derfor oppstå ufarlige blødninger.

Sterke smerter derimot bør man ikke ha.

Skrevet

Hm.. Ok. Hun skulle iallefall ringe legen imorra, håper så inderlig det går bra!

Takk for svar! :)

Skrevet

Anonym 21.03 her.

Da kan det være "spotting". Men man skal alltid sjekke blødninger under svangerskapet.

Men så tidlig i svangerskapet så ser en heller ikke alltid forskjell på menstruasjon og spontanabor.t og mange vet ikke en gang at de har vært gravide

Hun får testet om hun er gravid ller har vært ved å ta en blodprøve hvor de måler HCGnivået.

Skrevet

"spotting"? Hva er det for noe? Aldri hørt om.

Hun hadde mensen for 1 uke siden tror jeg det var hun sa.

Hun har tatt 2 graviditetstester, begge positive.

Skrevet

Går det ann å testa positvit dersom hun hadde mensen for en uke siden? Da kan hun vell ikke være gravid......hm...!

Uansett så blødde jeg også under svangerskapet,men det gikk bra, så det trenger ikke å være noe alvorligt. Men kontakt lege er alltid lurt :)

Skrevet

Hvis hun hadde mensen for en uke siden, så har hun jo ikke hatt eggløsning enda, og kan umulig være gravid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...