MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Etter at jenta mi ble født, ville jeg ikke bade henne. Det vil si, jeg tenkte ikke på det de to første dagene. Hun luktet nydelig, og det falt meg bare ikke inn. Dag tre på pasienthotellet fikk vi besøk av hordmor, som spurte om vi hadde badet barnet. Vi sa nei, og hun ble regelrett sjokkert og vantro! Hun sa vi måtte få henne i badet, ellers ville belegget hun hadde på kroppen begynne å råtne (ja....), og DA villle det lukte, da!!! (Dere tror sikkert jeg overdriver nå, men dessverre så gjør jeg ikke det:-D) Jeg sa at jeg syntes hun luktet så godt at jeg ikke ville bade henne enda, dessuten så jeg ikke noe belegg. Da lurte jordmor på om vi hadde latt være å bade henne fordi vi ikke visste hvordan man skulle gjøre det..... Er det mulig ??!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hvor bor du? Kanskje babyer der du bor råtner fortere enn de vi lager her. ;-) Min kom til på onsdags morgen, og fikk bade på mandag(fortsatt på sykehuset). Luktet null og nix og nada, ikke antydning til råte på hele kroppen. :-p Og vet at praksis her er å vise førstegangsfødende bading like før hjemreise, som da som oftest er på dag 3, mens flergangs får dra hjem uten badeopplæring om de ikke ønsker det selv.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Fødte fredag midt på dagen, og badet henne søndag eller mandag. Husker ikke helt. Ingen som sa vi måtte bade henne, men ene jm på hotellet sa hun kunne vise oss hvis vi ville. Og det ville vi gjerne.. Tror det var mandagen før vi dro hjem..
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Hun var 2-3 dager jm mente at vi ikke trengte å bade da heller, hun hadde ganske lite blod og gørr på seg da hun ble født, så vet ikek omd et var derfor hun sa det. Men hun hørtes jo litt rar ut hun jm din da,, aldri vært borti en baby som har luktet råttent..
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Badet etter to dager, dagen før vi dro hjem fra sykehuset.. Ville ha litt veiledning første gangen. Men ha aldri hørt at små barn lukter vondt og råtner selv om dem ikke blir badet med det første..
F-mor Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 nr.1 badet første dagen fordi hun var så full av blod, ble tatt med sugekopp. nr.2 spurte jeg selv om å få bade 2 eller 3 dagen nr.3 var født i uke 27, hun badet da hun var 10 dager gammel, jeg valgte å være tilskuer ;-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Trur begge mine har blitt badet med en gang de ble født, i hvert fall har jeg bilder av at mini blei bada/vaska med en gang. Med første kom de innom å stelte han og skifta på han i hvert fall første dagen...til slutt måtte jeg be om å få prøve selv, hehe =P
MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, vi bor i sør, men fremdeles Norge, så ingen fare for levende forråtnelse. :-DDD Jordmora skulle nok vise oss badingen, ja.....:-D Jeg husker jeg sa på en frekk måte at jeg hadde tatt meg av og badet småsøstrene mine hundrevis av ganger, og skulle nok klare meg, hehe. Jeg var blodig fornærmet over de ekle kommentarene hennes! :-DD Husker du også at babyen luktet deilig...? mmmm...gleder meg til å snuse inn lukten av nestemann nå......:-)
BettyBoob Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 haha! rareste jeg har hørt siden gutten min sitt hode hadde gått gjennom mye (vakum og tang) fikk jeg faktisk beskjed om å vente 1 uke med å bade ham (spes hodet) - ikke noe problem det, han luktet nydelig og vasket ham med klut på kroppen, men lot hodet være. Så han hadde "fødselsguffe" på hodet i 1 uke under lua si. Luktet ikke noe spes i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå