*Rutletutt* Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 ...hvordan holdt vekta seg etter dere sluttet å amme? Hvor lenge ammet dere? Jeg har rast ned i vekt mens jeg har ammet Milla på 7 mnd - er nå nede i 50kg, og ser ut til å holde meg der (får nesten håpe det ikke går mer ned...) - det er 8 kg mindre enn jeg pleier å være/ var før jeg ble gravid. Må jeg forberede meg på å rase opp igjen etter jeg er ferdig å amme, eller kan jeg håpe å holde meg der? Sist jeg ammet klarte jeg ikke ta av de siste 8 kg før etter jeg var fedig å amme...rare greier at det skal være så forskjellig fra gang til gang... Jeg spiser sunt, drikker mye (bare) vann og går lang tur stort sett hver dag.
*ale* Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk kjapt ned masse, det fortsatte en stund (fire fem mnd) etter endt amming . Ammet til han var året. Etter det så må jeg passe mer på hva jeg spiser ja.. Gått opp tre fire kg, som SKAL av igjen til bikinisesongen:P
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk ned 31kg etter fødselen (la på meg 19) så er 12kg under det jeg var når jeg var gravid. Ammet i 7mnd, hun er 9mnd nå. Har ikke gått opp noe ettr ammeslutt. Har faktisk fått masse komentarer på at jeg har gått ennå mer ned etter ammeslutt (men det har jeg ikke i følge vekta altså). Jeg er aktiv, men spiser mye usundt.
MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Etter seks måneder var jeg et par kilo lettere enn før graviditeten. Så gikk det et års tid før jeg gikk opp et par kilo igjen, og veide like mye som da jeg ble gravid. Du trenger ikke å gå opp noe selv om du slutter å amme. Hvis du spiser som før og er like aktiv som før, holder du deg sikkert på et jevnt nivå - vil jeg tro:-D
MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Glemte å si at jeg sluttet å amme etter 14 mnd, men da hadde jeg bare ammet morgen og kveld i fire måneder.
*Rutletutt* Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2008 Får håpe det:o) Tenkte kanskje det var veldig vanlig å rase på igjen etter ammeslutt hvis det er ammingen som gjør at en tar mye av (men jeg tror nok det er en kombinasjon av amming og kosthold/aktivitet)....men lurer litt på hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb igjen og ikke får tid til å gå lange turer hver dag;o/
MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk opp når aktivitetsnivået gikk ned, ja....:-) Ikke unaturlig:-D Men et par kilo må vi tåle, eller hva....? Vi må være LITT fleksible med oss selv, litt flesk fra eller til klarer vi :-D
meg & to små vampyrer Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg gikk ikke voldsomt mye ned, men alt bare stabiliserte seg på normalen etter ammeslutt. Sånn omtrent (har ikke vekt eller tall på det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå