Gå til innhold

Beregning av fødselspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som teller når NAV skal beregne hva jeg skal få i fødselspenger? Jobber i 75 % stilling, men har hele tiden tatt ekstravakter slik at jeg har jobbet minst 100 % totalt. Er det da den totale månedsintekta som teller eller det jeg tjener på 75 % stillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var å spurte om dette, og jeg fikk beskjed om at det var det du hadde tjent som de gikk ut i fra. :)

Skrevet

Å, nå ble jeg glad :-)

Tusen takk for svar!

Skrevet

De tar utgangspunkt i de 6 beste av de siste 10 måndene. Det går på gjennomsnitt av lønn mnd for mnd, så jo mer du har jobbet, jo bedre får du utbetalt..

Skrevet

Er kun om du har vært arbeidsledig og mottatt dagpenger at du har krav på gjennomsnittet av de 6 beste mnd.. Regelen er som regel at de tar utgangspunktet i din siste månedslønn, men om lønningene varierer veldig, tar de et lengre gjennomsnitt....

Se folkeloven på lovdata.no

(regnes ut på samme måte som sykepengene)

Skrevet

De sier så ulikt på nav..jevla nav..sorry utrykket:) Men trur det er lurt å snakke med nav kontoret der du bor, og få en person du kan forholde deg til..slik at de ikke kan gå tilbake på det som blir sagt osv..Jeg jobber også en del ektsra, da jeg bare har 60%natt..så får meg varierer mnd lønn veldig, og rekner med at når jeg nærmer meg termin, blir det bare lønning fra den 60%, så jeg håper virkelig de tar utgangspunkt 6 beste mnd av ti..dessuten var jeg student i fjor, og har hatt ulike stillinger til nå..

Skrevet

ja,dem sier veldig forskjellig på nav! har sliti fælt med dette.

Skrevet

Har bare vært i jobb siden juni, siden jeg har studert i 3 år før det. Lønningene mine varierer jo litt siden jeg jobber en del ekstra i tillegg til min 75 % stilling. Men så lenge hele lønna teller og ikke bare den faste delen, så kan de beregne på akkurat den måten de vil for meg :-) Høres ut som de ikke kan gjøre det enkelt iallefall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...