Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Gutten min på 8 år har trang forhud. det plager han ikke. det har aldri blitt rødt eller betent. men er han så stor at jeg burde tatt han med til lege? forhuden går ikke ann å ta bak.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 La han avgjøre det selv. Min mann er over 40 og har også det, men aldri vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Greit å ta han med til lege!! en av mine drittunger måtte også snitte opp litt!! ganske så vanlig hos gutter og viktig pga hygienen. Han er ikke for liten:-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Hva slags far er du som kaller ungen din for drittunge? Håper aldri ungene dine får vite hva pappa skriver her inne!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Takk Dr.Y Greit å høre synspunkt fra en mann når det gjelder sånne ting. HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 hvaaaaaaaaaaaaaa???? Hadde du sett mine drittungeregleduttebasser, så hadde du forstått hvorfor jeg kaller dem for drittunger vennen:-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Bare greit det sjø:-) de fleste tør jo ikke spørre om dette engang:-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Gå til legen. Jeg har en mannlig venn som er bitter på foreldrene sine for at de ikke gjorde dette da han var barn. Han var nødt til å operere i tenårene, da han fikk problemer i visse "situasjoner". Ikke så gøy.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har snakket med lege om dette for noen år siden, men da mente legen dette ville ordne seg av seg selv. men pappaen har også veldig trang forhud. vet ikke om slike ting er arvelig. men vil ikke han skal ha unødvendige plager. nå er han vel så pass stor at det ikke vil bli noe bedre ved å vente lengre?? HI
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg ville i hvert fall gått til lege igjen, og krevd å få en vurdering på sykehus av noen som har peiling på akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Les her: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/trangforhud.php
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Hadde ventet. En vanlig hydrokortison salve som du kjøper på apoteket 1% kan han bruke på forhuden når han blir eldre. En tar på kremen og tøyer/bøyer i forhuden og drar den tilbake. Det vil en lege fortelle gutten om han tar kontakt, og det skriver de om på ungdom/sex sider. Er det et stort problem dvs. blødninger, smerter, sårhet osv. så bør en ta kontakt med lege.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Gå til lege. Min mann måtte operere da han var 15 for å kunne få reisning uten smerter. Det er sikkert mindre vondt jo mindre mann er. Det er en omskjæring, som er både renslig og bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå