thheeoo Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Blir snart gal av disse beina mine. Klarer ikke å slappe av, eneste som hjelper er å være i aktivitet. Har prøvd alt, magnesium, b vitamin, støtte strømper. Noen som har noen andre råd???
theafranord Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 JAAAAA jeg har et godt råd som jeg VET hjelper. Har selv samme problem.... men etter at jeg begynte å gå i ren ULL LESTER så har problemet forsvunnet.... Med en gagn jeg kjenner at bena begynner å fly igjen tar jeg lestene på. Dette rådet fikk jeg av en lege som jobber på det lokale sykehuset her. Han fortalte at de brukte å knyte en ren ulltråd rundt bena på hjerteopertrete som hadde urolige bein....men jeg hadde ikke ull trå men lester hadde jeg og det funker som bare det:-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 hva er ulllester?men jeg kan altså knyte en ulltråd rundt leggen?
tonnil Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Gjelder dette om natta når man ikke får sove også?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Spis bananer! De inneholder masse kalium og jeg synes det hjalp veldig!
thheeoo Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har faktisk prøvd ullsokker den siste timen nå. Funker faktisk:). Sykt at det ikke var mer som skulle til:) Takk
theafranord Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Supert....... så godt at vi har denne siden å kan hjelpe hverandre:-) Ha en fin natt da......og en rolig en:-)
*Serenity* Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Så vidt jeg har lest på nettet, ses jo dette restless legs-syndromet i forbindelse med jernmangel, så det er jo en mulighet å forsøke med jerntilskudd (men det skal vel helst gjøres i samråd med lege). Det hjalp ikke for meg, men det gjorde heller ikke elastiske strømper eller magnesium/kalsium. Og i alle fall ikke ullsokker! Vet ikke om andre av dere klør veldig også, men det gjør jeg, klør som besatt overalt og hva ble effekten av ullsokker? Jo, 10 ganger verre kløe! Trodde jeg skulle bli gal den natta jeg forsøkte det... Måtte le litt også, da, der jeg surret rastløs rundt i leiligheten på jakt etter søvn og ro i føttene, for hvorfor skulle det hjelpe med ullsokker eller ullstråd rundt foten for noe som trolig er nevrologisk? Hmmm - kanskje man må tro sterkt? Vetta søren, men jeg er veldig misunnelig på dere som har fått ullsokker eller magnesium til å ha noen effekt. Trøster meg med at uroen gikk over på dagen etter at lillemann var ute sist gang, og nå har jeg tre uker igjen, så det får jeg bare klare. Åååå, som jeg gleder meg til rolige bein igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå