Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hele livet vært en aktiv smilende skøyerungen. Problemet er at hun finner på alt mulig. Hun og søster på 2 har det gående hele dagen. River ut på oppredde senger, drar ut klær fra skuffer og skap. Eier ikke bordskikk og kan smuldre skiver i tusen biter på gulvet, stappe hendene i melkeglass, smøre mat på tven.

Er stygg med lillesøster og får henne til å grine. Tegner opp etter vegger.

Jeg rydder huset den ene dagen og det ser helt jævlig ut etter 2 dager. Jeg har 3 jobber og idag kjente jeg at det kokte over fordi hun sutrer når hun ikke får viljen sin. slenger seg ned og hyler.

Jeg sto å brølte til henne stakars. Kjente jeg ikke orket å være noe grei i ikveld, bare streng:-( :-(

Det som er mest irriterende er at jeg ikke liker å brøle på barna mine, men starter med en klar beskjed" dette gjør du ikke, dette er galt!" hun hører ikke etter, jeg gir gjerne 5-6 beskjeder, men reagerer kun om jeg blir skikelig sint.

Grrr... det tar sånn på...

En annen ting er at hun ikke kan tie still, preker og preker og preker. Kan jo nesten ikka ta henne med på ting som f.eks. søndagskole, konserter, kino, basarer...

Ellers må jeg jo si at hun er en herlig jente på alle måter, snill og grei og utrolig skjønn, men hun gjør alle disse tingene...

måtte bare lufte meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jo begynne å sette noen grenser da og være litt konsekvent.

Bruk timeout eller noe.

Bedre enn at du blir gal og at ungene fortsatt ikke har respekt for mennesker og ting når de er 20 år og har flyttet ut og bor i en hybel oversvømt av rot fordi de aldri lærte å rydde.

Gutten vår er også skravlebøtte og full av energi, men vi har lært han å leke mer konstruktivt og å bruke en del av energien på å hjelpe til hjemme med å rydde, sortere skittentøy, støvsuge, moppe (jif mop kan bli sånn kort, samme med støvsugeren), han tørker støv, vanner blomster, rydder etter seg selv når han har lekt, rydder etter seg selv når han har spist, han syntes alt er artig fordi han er vant med å gjøre det.

Han er snart 3,5 og har tatt del husarbeid siden han var 7 mnd. og lærte seg å krabbe. Fikk en skurefille som han krabbet rundt med.

Har gjordt det litt til en familieaktivitet.

Du skriver at du gir 5-6 beskjeder og at ungene ikke resgerer.

Gi de bare en advarsel og si at gjør du det en gang til/ slutter du ikke så... også gir du en konsekvens, gjør du ikke som du sier så fullfør konsekvensen. F.eks. timeout eller inndragelse av leker/goder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...