Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hadde besøk i dag av ei "venninne" og ho mente ho hadde ei venninne igjen som har fått satt inn spiral i armen, dette var til og med uten hormoner i. Er det mulig?? Har aldri hørt noe så rart før. Noen som kan bekrefte/avbekrefte???????
playground princess Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Kanskje det er p-stav hun mener.....? Tror ikke det stemmer at den er hormonfri men kanskje hun har misforstått noe? Eller jeg har? =) Sjekk link under. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9774
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har hørt om p-stav som en setter i aremen,men dette er da med hormoner,synes dette høres rart ut,har aldri hørt om dette,så jeg tror nok venninna di har missforstått noe
En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Det er vel fysisk umulig? Grunnen til at en spiral uten hormoner virker er jo at den sitter i livmoren og forstyrrer miljøet der nok til at et befruktet egg ikke skal feste seg, da kan den ikke fungere andre steder i kroppen... Det er nok, som de andre her skriver, p-stav hun mener, og den slipper hormoner ut i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, det er nok ikke en spiral nei, men en P-stav. Kjempekjekt hvis du ikke har noe imot hormonpreparat, og ikke planlegger å bli gravid på et par år. P-staven varer i ca 3 år. Den slipper ut en jevn strøm hormoner, slik at den fungerer som p-piller, men uten "ukespausen." Det vil si at du slipper mellomblødningene (mensen) en gang i måneden. Selv synes jeg det var kjempefint i noen år, men tok den ut når jeg bestemte meg for at jeg ikke ville på nye 3 år. (Kan selvfølgelig tas ut før, men syntes da det var like greit med p-piller en stund.....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå