Gå til innhold

spiral i armen?????????????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk i dag av ei "venninne" og ho mente ho hadde ei venninne igjen som har fått satt inn spiral i armen, dette var til og med uten hormoner i. Er det mulig?? Har aldri hørt noe så rart før. Noen som kan bekrefte/avbekrefte???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om p-stav som en setter i aremen,men dette er da med hormoner,synes dette høres rart ut,har aldri hørt om dette,så jeg tror nok venninna di har missforstått noe

Skrevet

Det er vel fysisk umulig? Grunnen til at en spiral uten hormoner virker er jo at den sitter i livmoren og forstyrrer miljøet der nok til at et befruktet egg ikke skal feste seg, da kan den ikke fungere andre steder i kroppen... Det er nok, som de andre her skriver, p-stav hun mener, og den slipper hormoner ut i kroppen.

Skrevet

Hehe, det er nok ikke en spiral nei, men en P-stav. Kjempekjekt hvis du ikke har noe imot hormonpreparat, og ikke planlegger å bli gravid på et par år. P-staven varer i ca 3 år. Den slipper ut en jevn strøm hormoner, slik at den fungerer som p-piller, men uten "ukespausen." Det vil si at du slipper mellomblødningene (mensen) en gang i måneden. Selv synes jeg det var kjempefint i noen år, men tok den ut når jeg bestemte meg for at jeg ikke ville på nye 3 år. (Kan selvfølgelig tas ut før, men syntes da det var like greit med p-piller en stund.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...