Mamma2OO5 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Nå begynner jeg å få litt dårlig samvittighet for at jeg tar meg selv fra gutten min som er 2,5 år når han skal få en bror eller søster. Vet at det er normalt, men jeg har ikke bekymret meg så mye for det foreløpig.. Og så tenker jeg på å ligge på barsel og være borte fra samboer og gutten min:o(( Jeg veit jeg kommer til å grine for jeg kommer til å savne de så fælt. Jeg er helt håpløs sånn.. Hvor lenge er man på barsel egentlig? Samboer sier jeg bør ta det som en "ferie", men hvordan skal jeg klare det når jeg kommer til å savne dem så mye? Mulig jeg høres litt rar og fjollete ut, men jeg er sånn. Synes kveldene er vanskelige sånn sett:o( Gruer meg litt til det nå.
MamiMaribel Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tenker akkurat som deg:-) Jeg er nok ei lita, sentimental sutrehøne på mange ting, og akkurat dette med å ligge på barsel med andre snorkende mødre og hylende unger (unnskyld....) og bare lengte til mannen og lillejenta ser jeg for meg som noe grusomt! Hehe... men vi kommer nok til å klare oss fint:-D Du skal se at vi er skikkelig spreke etter fødsel, og at barnet hverken har gulsott eller noe annet som gjør at vi må bli på sykehuset. Så piler vi hjem så fort vi kan:-)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Tror du skal høre på samboer jeg og ta det som en liten ferie. Du kommer nok til å være sliten etter fødsel, komme i gang med amming og ja alt som skjer de første dagene. Tenk på det som at pappa og sønn får kvalitetstid sammen :=) Du kommer til å ha like mye kjærlighet og oppmerksomhet til gutten din selv om det kommer ny baby, garantert :=) Men hvis det skulle bli altfor fælt så får du bare reise hjem, du må ikke være der hvis alt er ok med deg og barn. Lykke til og det kommer til å gå veldig bra :=)
Mamma2OO5 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Ja nå har jeg kjøpt sov-i-ro sånn at jeg kanskje slipper å høre på andre snorkende mødre he he. Så får vi håpe at oppholdet blir bedre enn sist, uff. Fikk en liten Bart Simpsons sist som måtte ligge i lys så jeg håper på å ikke få det denne gangen også. Hørt at de gjerne har det når de kommer litt tidligere? Takk for oppmuntrende ord begge to:-) Jeg er bare nødt for å tenke at gutta får klare seg fint hjemme uten meg og at det får være som en "ferie"..
Sjefsmegga Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Hehe...tenkte mye det samme før jeg fik nr 2 og nr 3....me det var faktisk herlig å kunne fokusere 100% på den lille og de hjemme klarte seg helt utmerket uten meg :-) Kveldene på barsel var bare kos, satt på dagligstua og ammet og så på tv...var så rolig og fredelig da...småpratet med et par av de andre nybakte mødrene....og så var det herlig å gå til dekka bord hvert måltid :-)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 jeg tenkte som deg før jeg fikk nr 2. Jeg var i veldig god form etter fødsel, så jeg reiste hjem dagen før jeg trengte. Trivdes ikke på barsel i det hele tatt da det var grusomt varmt der (juni og hete) samtidig som hun jeg lå på rom med snorket helt for jæ... Hadde jeg fått alenerom og det hadde vært litt kjøligere skulle jeg kost meg så godt jeg kunne, men det klarte jeg ikke under de forholdene, da var det koseligere å komme hjem til mann og storesøster=). Så hvis det blir for ille for deg, så har du jo lov å reise hjem=). Men det er ganske slitsomt å komme hjem altså, da må man jo gjøre mye mer selv samtidig som man har et barn til som skal ha mye oppmerksomhet. Valgets kvaler=) Lykke til da, en nydelig tid har du fremfor deg uansett!!!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Vi hadde familierom vi, og eldste plasserte vi hos tanta mi Så det gikk veldig bra. Men tenkte igrunn ikke så mye over det, for jeg var fast innstilt på og reise hjem dagen etter, om det ikke ble no komplikasjoner. Så han er født torsdags morgen kl 04.42, og vi reiste hjem fredag kl 13.. så det var bare et par timer på ettermiddagn som snuppa måtte klare seg hos tanta mi, og det gikk så fint! Masse lykke til!!!
Mamma2OO5 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2008 Ja hvordan klarte dere dere når dere kom hjem egentlig? JEg var så sliten etter forrige fødsel og humøret var ikke helt på topp heller. Er litt nysgjerrig på hvordan det vil bli. Nå MÅ jeg jo bare være ok, så jeg får kosa med storebror også.. Bør storebror være i bhg som vanlig siden det er det han er vant til? Eller bør han være hjemme... Mye tanker som plutselig dukker opp når man innser at fødselen kan være rett rundt hjørnet:o)
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Du kommer jo til å være opptatt med den nye babyen, så du får nok sikkert nok å gjøre med amming etc. Ta med deg en bok. En overgang blir det for eldstemann - det er ikke til å komme utenom, men jeg tror at et søsken er den beste gaven du kan gi han. Far og sønn kommer nok til å kose seg hjemme alene. Lykke til.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Jeg reiste hjem etter 1,5 dag med minsten. Når du kommer hjem blir det nok mer intensivt enn første gang, men man klarer det man må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå