Gå til innhold

utenfor tema - eldstemann fyller snart tjue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å gi i gaver til slike store barn?

Han ønsker seg bil, men det får han ikke (får låne en av våre så lenge han bor hjemme). Det får da være måte på ønsker.

3000 kroner er det for lite, passe eller for mye. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, som jente har jeg ennå slaveringen jeg fikk av mine foreldre, er det noe spesielle interesser han har da ? bør jo være noe han "kan ha" lenge også om det skal være noe poeng å putte massse ekstra i tenker jeg... ( litt gammeldags sånn..) .

Hva med et litt bra kamera ??

turutstyr ??

Skrevet

da jeg blei 20 for et år siden (er 21 nå..) fikk jeg en shoppingdag med pappa (har alltid pleid å shoppe med mamma, så var veldig kos med pappa!), var vel verdi ca 3000.. ellers fikk jeg lappen utenom at det var noen gave da jeg var 17/18. så den har på en måte vært litt sånn "det siste store" tenker jeg.. ikke fått noen bil, hehe, og tviler på at det noen gang kommer en dalende fra papsen, men de er veldig fleksible når det gjelder lån av bil nå:) siden jeg ikke har.

kanskje et kamera eller noe sånt ja, som blei foreslått.. eller andre sånne ting som han kanskje ønsker seg.. hjelp til ny pc eller noe.

Skrevet

Synes det høres mye ut jeg.. Ihvertfall hvis han bor hjemme ennå.

Gjør ham heller den tjenesten å få ham ut av huset, så han får vokse litt på det...

Skrevet

Da jeg ble 20 fikk jeg sydentur sammen med bestevenninna mi i gave av foreldrene våre. Så fikk jeg gitar av pappa. =) Kjøretimer er jo fine gaver som mottas med takk hvis han vil kjøre opp. Ellers er jo gavekort fint hvis man ikke riktig vet hva som faller i smak. Bøker, dvder, spill og abonnement på blader kan jo være forslag. :)

Skrevet

jeg fikk noe til verdi av 1000 kroner. får det hver bursdag.. fått masse fint jeg til den summen!!!

Skrevet

Oj,store gaver dere får. Bortsjemt!

Skrevet

Takker for alle svar. Førerkort fikk han for snart to år siden, og ny pc har han nettopp kjøpt seg selv. Han bruker mobilen til kamera (har nettopp kjøpt seg ny mobil også). Ser ut som om det beste er å gi ham penger, sånn at han kan spare til bil.

Han er lærling og får lov til å bo hjemme så lenge han er det, ellers ville han fått det trangt økonomisk. Men den dagen han er ferdig med læretida og står der med fast jobb, er det nok på tide å forlate redet, selv om jeg ikke akkurat kaster han ut på røde rappen.

Skrevet

Bsu konto med 3000kr på? Kanskje litt kjedelig, men nyttig...

Pengegaver blir ofe sløst bort på tull og tøys har jeg lagt merke til.. :P

Reisegavekort?

Påsketur?

Videokamera?

Noe han trenger når han flytter ut av huset kanskje?

Skrevet

Hvis han ikke har en BSU-konto så ville jeg ha oppretta det til han og satt inn 3000,- der! :) Og har han allerede den kontoen, så ville jeg rett og slett ha satt inn penger på den kontoen!:)

Gir du pengene cash eller på vanlig konto, så går de gjerne med i det store sluket!!

Han får skattefradrag på å ha BSU-konto og den dagen han selv skal kjøpe hus/ leilighet, så teller det masse bare det å ha en konto med litt penger på!! :) Da får du helt andre betingelser! :)

Jeg har faktisk laget slike kontoer til mine søsken i konfirmasjonsgave! :) Har bestandig slått an og brodern har brukt denne kontoen flittig! :)

Skrevet

BSU konto var kjempegodt forslag. Tror sannelig jeg går for den.

Tusen takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...