Gå til innhold

Ketolysefolk!

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har starta opp igjen jeg nå, og der kom kvalmen. Husker ikke hvor lenge det sitter i? Blæhh...gleder meg til den gode følelsen kommer...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ble det etter at jeg fulgte den slavisk i 7 dager. Da måtte jeg ha 2 skiver og et glass melk. Har ikke fulgt dietten slavisk i det hele tatt, men har likevel gått ned 10 kg på 3 mnd nå, så er igrunn fornøyd.

Skrevet

Jeg funker best om det er slavisk, men har dårlig reaksjon på juksesukker og brøderstatningene, så spiser kun kjøtt og grønt og melkeproduktene. Kan ikke huske jeg ble like kvalm sist, så kan vel være noe utenom denne gangen.

Skrevet

Hva spser dere til forkost og kvelds? Jeg synes det ketolyse brødet smaker pyton og blir dårlig av å spise egg hver morgen. SÅ jeg sluttet på keyolysekuren for uten frokost så fungerer jeg ikke, men har lyst til å begynne på den igjen for går jo ikke ned i vekt uansett hva jeg gjør.

Og en ting til, MÅ man spise 15 gram karbohydrater hver dag, eller kan man f.eks spise 10, er effekten like stor?

Skrevet

Som jeg skrev over her så følger jeg litt mitt eget opplegg, gikk på ketolyse i 4 mnd uten vektnedgang før jeg klarte å sile ut de tingene jeg ikke tåler. Fantastisk nok reagerer jeg dårligere på kunstig søtning enn på rent sukker bla. Feks om jeg drikker en liter tab x-tra går det opp mot 7 dager før vekta peiker nedover. Om jeg spiser et stykke kake eller te med sukker går det to dager.

Menmen, du spør om frokost ja. Jeg spiser skjeldent frokost på ketolyse, dette er fullstendig individuellt altså. Men det finnes masse snaddermat som er utmerket til frokost. Min favoritt er "koldtbord", yammi. Laks, eggerøre, eggesalat, nøttesalat, roastbiff, kokte egg, ost, dip, skinke osv, alt det gode man finner i enhver konfirmasjon, bare fantasien begrenser. Samme med salat: mix din egen, med nøtter kjøtt, ost. Noe jeg spiser ofte, og som fungerer like bra til middag som fokost: kjøp smårettbacon, stek med minimais, paprika, løk, brokkoli. Smelt over ost, og hakk litt tomat på. Pytt i panne uten potet. :-) Ja også et genialt mellommål: 4-5 skiver røkt skinke på en tallerken, smelt over masse Jarlsbergost og ha på litt krydder. Funker garantert som frokost og om du hiver innpå litt salat i samme slengen.

Forresten, når man er matlei på ketolyse, eller "niller" så er det faktisk helt lov å spise biff eller pizza eller mousaka til frokost altså, bare så det er sagt. :-)

Skrevet

Ja det med antall karber. Jeg er dårlig på å telle, men går ned for det. Noen MÅ ha minst 20 for å gå ned eller ikke bli dårlig, andre kalrer seg fint på 8.

Ta utgangspunkt i 15 for dag, ell slavisk i starten, etter noen uker tar du det på øyemål, og du kan justere opp eller ned om vekta står stille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...