Gå til innhold

Rar mann? (samme som på parforhold, trenger flere innspill)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil ikke ha flere barn, vi har 2 stk nå, og han synes at det holder. Saken er at jeg ikke tåler hormonell prevensjon, går opp i vekt, får hetetokter, nedsatt sexlyst og masse annet rart av alle hormonelle prevensjonsmidler. Han synes at kondom er kjedelige greier som bare fjortiser bruker.

Nå har han bestilt time til sterilisering, og fått 1 års ventetid. Jeg sa da til ham at han måtte gå på privatklinikk og gjøre det der fordi det er galskap å ikke ha sex på 1 år fordi jeg er redd for å bli gravid igjen.

Han tok en tur til lege der de snakket om hvilken prevensjon JEG kan bruke...og igjen det gnålet om at "alle kvinnfolk tåler p-piller" osv...

Jeg vil ikke la meg presse til noe som gir meg helseplager, er allerede sliten, har astma og ammer min yngste på 4 mnd.

Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? La ham vente i 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi ham valget: vente 1 år eller privat klinikk !!

en del menn slikter litt med en slik "endelig" avgjørelse og forsøke drøye leeengst mulig ( har noen veninnner med lang erfaring og et par ekstra barn ;-)

Sett hardt mot hardt, nå har du gjort ditt og det er på tide at han tar sitt !!

Lykke til !

Skrevet

Jøss... Ja, absolutt en rar og lite samarbeidsvillig mann. Hva med å ta med mannen din til din lege. Kanskje legen kan få han til å innse at det ikke er bare-bare å ta hormonell prevensjon. At du rett og slett ikke tåler det. Hvis han ikke er int. i kondom og ikke vil gjøre inngrepet privat, får han rett og slett vente et år da... Men det vil jo sannsynligvis påvirke forholdet deres.

Alternativet er pessar og sæddrepende krem.

Skrevet

Joa, kunne tatt han med til legen, men legen han bruker er en mannsjåvinist og har allerede fortalt min mann at alle damer tåler hormonell prevensjon:(

Skrevet

La han vente! Om han ikke gidder bruke gummi, får han holde seg.. Unødvendig att du skal proppe deg full av hormoner du ikke tåler, bare så han kan "få seg noe".. Selvfølgelig virker det urealistisk å ikke ha sex på ett helt år, men da får han heller tre på litt gummi enn så lenge.. Du må an ikke la deg presse til å begynne på noe som helst som ikke er bra for deg.. Jeg tåler heller ikke p-piller, så nå sitter jeg her, på overtid.. Men det visste sambo veldig godt, så hvis han ikke ville risikert noe barn, burde han brukt dong.. Kommer ikke til å begynne på noen piller igjen, orker ikke tukle sånn med hormonene mine.. Hvis han elsker deg, vil ikke han heller att du skal ha det sånn.. Så stå på krava, og be han bruke dong..!!! Fins også andre typer prevensjon for mannfolk, hadde jeg vært han hadde jeg heller undersøkt det, istedet for å se om det var noe du kan bruke.. Dessuten får man kjøpt kondomer som ikke er så tykke, så følelsen blir ikke borte.. Handler bare om viljen her..

Ble litt engasjert her ja.. Blir bare så provosert når jeg leser om mannfolk som er villig til å la dama lide bare så de slipper "lide" selv.. Er ikke noe synd på han!=)

Skrevet

Hva er det for en slags inkompitent lege!!??!! MANGE som ikke tåler hormonene som er i p-piller! Har han bodd under en stein de siste 20 åra??!!

Skrevet

er ingen regel uten unntak heller...

hva med kobberspiral da...? er ikke hormoner i det...?

har samme problemet som deg... tåler ingen ting... ikke virker det heller... har til nå prøvd p-piller, p-sprøyte, p-ring, hormonspiral...

vekten går opp... eser som en deig... blør uten stans...

jeg kan selv ikke bruke kobberspiral siden jeg gjenntatte ganger har blitt gravid utenfor livmoren..

Skrevet

Tenkte på å ta han med til din lege. Hun er sikkert klar over at du ikke tåler hormonell prev.

Anomym 19.05

Skrevet

Hei! Jammen på tida at mannfolka tar litt ansvar også. Det er fritt sykehusvalg i Norge, så han trenger ikke å vente i et år. Gå inn på frittsykehusvalg.no og sjekk ventetiden for steriliserig på de ulike stedene. Skulle bare mangle at ikke mannfolka tar sin del av ubehaget når en ikke vil ha flere barn!! YOU GO GIRL:)

Skrevet

Er det ikke temmelig enkelt a? " Gummi er noe bare fjortisser bruker", jøss, så modent sagt! Du får be han bli voksen og innse at det er det alternativet han har hvis han ikke skal bruke ene hånda det kommende året.. Bedre å føle seg litt fjortiss enn at du skal måtte gå igjennom en abort eller??

Skrevet

Han må da ha opplevd hvordan du har hatt det med vanlig prevensjon tidligere!?

Ikke la deg presse til å begynne med det for hannes del! Du kan jo foreslå at han kan kjøpe en slik Ladycomp f.eks? Gå på www.buenaventura.no og les om alternativene.

Jeg er gravid med nummer to nå, og tenkte faktisk på prevensjon etter fødselen nå i kveld. Skal ta det opp med sambo. Jeg akter ikke å begynne med p-piller igjen, selv om jeg ikke har hatt noe problemer med det de 10 årene jeg brukte det. Jeg er litt redd for blodpropp i bena, hovner opp hver gang jeg flyr f.eks.

Jeg må sjekke litt rundt dette.

Lykke til!

Skrevet

Du tåler vel kobberspiral, det er det jo ingen hormoner i. Kan dere ikke bruke det 1 år da?

Skrevet

Hei!

Det er mye vi ikke vet i våre dager - og legene er dessverre ikke alltid så oppdaterte eller samarbeidsvillige som vi skulle ønske.

Jeg har ikke brukt p-piller siden jeg var i tenårene(over ti år siden), og er gravid nå, planlagt, med mannen min ett år etter at vi giftet oss. Vi har brukt en prevensjonsmetode som er godt kjent i alternative miljøer, og som flere av mine venninder bruker med suksess. Den kalles "Fertility Awareness", og du kan lese mer på http://www.birth-control-comparison.info/fam.htm

Hvis du ønsker deg mer sikkerhet, kan du bruke denne metoden sammen med et produkt som heter Persona www.persona.info.no , som du får kjøpt på apoteket. Personal måler hormonnivået i urinen din, og forteller deg hvilke dager i måneden du bør unngå ubeskyttet samleie, som faktisk ikke er så mange!

Jeg har avhengig av hvem jeg har vært kjæreste med enten "hoppet av i svingen"(da jeg var veldig ung), brukt kondom, eller latt være å ha samleie på disse dagene. Det kan man jo finne ut av selv, hva som fungerer best. Ta gjerne opp med legen din hva han synes om Persona, jeg anbefaler det på det sterkeste!

Lykke til, og ikke la noen presse deg til noe du ikke ønsker, syntetiske hormoner i kroppen er faktisk ikke naturlig, og det er ikke noe rart at du reagerer på det:)

Skrevet

Jeg liker heller ikke å gå på P-piller så jeg bruker Pearly (samme som LadyComp bare litt billigere). Det har fungert veldig godt for oss - og det jeg liker med den er at da tar man bare temperaturen og slipper å "grise med" urinprøver.

Men for all del - jeg synes virkelig at han kan sterilisere seg så se hvor lang ventetid de forskjellige sykehusene har på denne operasjonen eller velg privat.

Skrevet

Egoist spør du meg,tenker bare på seg selv? han får ta valget gummi eller håndjageren. Må jo skjønne deg og ,ta han med til din lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...