Gå til innhold

Auu, bekkenløsning :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er blitt plaget med bekkenet... Dette er min fjerde graviditet og det kjennes på kroppen.... Lurer på hvis det er noen som har noe tips for å gjøre det lettere å fungere, evt. øvelser ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til fysio pga bekkenet og har store smerter hele dagen, og store problemer med å klare de enkleste ting. Men min fysioterapeut har vist meg hvordan jeg bør gå, reise meg og sette meg.. Pute mellom bena når man sover er et must!!

Når jeg går skal jeg IKKE vagge, men gå rett. Konsentrere meg og "dra inn og stramme" den rompeballen til foten som jeg fører frem. Gå med relativt korte skritt, ha gode sko og helst istagger dersom det er glatt for å unngå å spenne meg. Ikke bue ryggen, men gå rett.

Når jeg setter meg skal jeg ha tyngden litt forover og sette meg godt inn på stolen. Samme når jeg reiser meg. Ha bena godt plantet i bakken og lene meg en del fremover.

Glatt laken i senga for å lette snuingen og samlede ben når man skal inn og ut av bil. Ikke ski eller spark..

 

De tipsene hjelper iallefall meg!! Den gåstilen har redda meg flere ganger hvor jeg har vært i fare for ikke i det hele tatt å nå frem til bilen min..

 

Ellers så er det ganske mye hjelp å få i å gå til fysioterapeut eller manuell terapeut!! Lykke til!

Skrevet

Akupunktur kan anbefales på det varmeste!! Selv gikk jeg til jordmor og fikk behandling da jeg var gravid med nr. 3. Supert med jordmor som setter nåler, fikk jo svar på det meste av det jeg lurte på. Veldig fornøyd!! Bor i Sandefjord og gikk til jordmor i Tønsberg (på Gressbanen, jordmornåla heter de:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...