studdis Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Fjernet hormonspiralen 14 februar og venter egentlig på tr slik at vi seriøst kan starte prøvingen. For noen dager siden virket det som om jeg hadde el (mensmurringer og "riktig"utflod) - men det trodde jeg også for over en uke siden.... Nå har jeg egentlig litt vondt i mellomgulvet - er skikkelig øm og det er veldig ubehagelig. Må også tisse hele tiden. Dette kan jo tydes som graviditetssymptomer, men trodde det var litt for tidlig ennå. Kan det være tr som kommer snart da? løper man oftere på do når man har el eller før tr? Jeg har ikke hatt tr på besøk på mange år - mistet den når jeg gikk med hormonspiralen, så kanskje jeg er ekstra følsom overfor alt som foregår i syklusen nå??? Noen med lignende "symptomer"?
studdis Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2008 ....dytter..... i dag har jeg fortsatt vondt i det jeg tror er livmoren/eggstokkene, spesielt på venstre side.... Det er så plagsomt og føler meg ikke i form. Aaarg...det er så frustrerende å ikke vite når jeg skal kunne teste. Dersom syklusen regnes fra fjerning av hormonspiralen så er det jo 11 dager til IKM - men dette vet jeg jo ikke.
Lala & Po Skrevet 4. mars 2008 #3 Skrevet 4. mars 2008 Hei Studdis. Kan desverre ikke hjelpe deg så mye. Kan være symptomer på både el, tr og graviditet. Vanskelig å si. Du må nesten bare teste deg innimellom, når du ikke vet hvordan syklusen din er. Er litt i samme situasjon selv. Sluttet på p-pilla for en tre-fire uker siden og har ikke hatt mensen de to årene jeg brukte de. Går nå bare og venter på tr slik at jeg vet hvordan syklusen min er. Når jeg sluttet på p-piller forrige gang jeg ble gravid (etter 10 års bruk) hadde jeg lignende symptomer som deg. Trodde jeg var gravid hele tiden, tisset konstant og værkinger i magen. Fikk så mensen en gang etter 5 uker og måneden etter var jeg gravid (hadde de samme "symptomene" begge ganger. Vet ikke om dette var så mye hjelp men Lykke til ihvertfal.
Cillepille Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Hei! Sliter litt med samme var så jeg nesten var sikker på at jeg var gravid, hadde det fra EL og nå til forventet TR. Verking i eggstokken mest i venstre fra ca 5 dager etter EL og fram til nå som er forventet mens. Vondt i brystvorter som jeg kun har hatt mens jeg var gravid. Er ikke helt ny på å være gravid har vært det 3 ganger før;-) og da har jeg visst at jeg var det før jeg tok test. Men testa negativt i går så det virker som det er kroppen som tuller litt med meg føre TR denne gangen.
studdis Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 uff ja, vanskelig å vite hva dette er. Tviler igrunnen på at jeg er gravid, og jeg tror ikke at det er tr som kommer ennå. Sikkert eggstokkene som jobber hardt og jeg som er overfølsom. Det er jo så ekkelt å gå slik. Og jeg merker at jeg er super utålmodig.... vil bare få mensen og min enkle og greie syklus tilbake slik at jeg har kontroll over hva som skjer. Og mest av alt vil jeg bare bli gravid raskt og enkelt, hehe. Tusen takk for svar :-)
Lillemy29 Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg fjernet HS 30 januar, og fikk det som lignet mensen ca 2 februar. Nå er det 4 mars og jeg har ingen merkbare symptomer på hverken det ene eller det andre. Jeg har heller ikke hatt min ekte menstruasjon siden slutten av 90 tallet tror jeg..haha.. Begynner å bli grådig lenge siden...(har alltid gått på piller, p-sprøyte og HS) (Ble gravid med samtidig bruk av p piller ved mitt forrige svangerskap) Aner igrunn ikke helt hvor jeg er i syklusen. Eller om lange sykluser er normalt for meg. Tenkte teste meg til helga barefor å se.. Men uansett, det jeg vet om HS er at når man bruker den så har man fortsatt sin vanlige syklus. Den virker ikke inn på det. men fordi et eller annet skjer med egget slik at det ikke blir befruktningsdyktig. Når jeg fjernet HS fik jeg beskjed om at jeg fortsetter der jeg er i syklusen. Dvs hvis jeg hadde el da så hadde jeg el, hvis jeg var rett rundt hjørnet til mensen så kommer den. Slikat HS skal egentlig ikke klusse med med syklusene. Det er vel en lokal prevansjon slik at den skal bare gjøre at egget ikke kan bli befruktet. Iallefall har jeg forståt det slik av min lege. Lykke til iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå