Gå til innhold

Noen som har klart å starte fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har klart dette egentlig?eller som "tror" de har gjort noe som har startet den? ev. hva gjorde dere?hvordan?...er dritt lei,har lyst å bli ferdig snart,hva kan gjøres for å bli fortere moden?hjelper det f.eks å vere aktiv?,håper dere her inne har noen tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnet kommer faktisk når det vill...skal ikke presse kroppen til noe ... jeg er i uke 38 å halv og drit lei ...men gidder ikke å presse kroppen før den er klar selv..

Skrevet

Da er vi i samme båt. Har spurt diverse jordmødre om hva jeg kan gjøre. Har fått modningsakupunktur to ganger og det er det de sier kan fungere. I tillegg anbefales det å være litt aktiv i form av å gå tur ol, men ikke slite seg ut. En kombinasjon mellom aktivitet og hvile.

Så har man tipset om sex, da mannens spermier inneholder et hormon som kan virke modnende og fremskyndende. Det er det jeg har fått beskjed om. Ellers tror jeg bare det er å smøre seg med tålmodighet...

Lykke til!

Skrevet

har i dag fått beskjed om at jeg ikke skal føde etter termin uansett pga komplikasjoner. Jeg ville normalt tenkt som de over her ifht at barnet kommer når det er klar for det.

Jeg er villig til å prøve akupunktur osv nå da jeg har fått vite at det er en rimelig lang vei å gå hvis man skal bli igangsatt uten å være moden. Derfor er det plutselig interessant med disse ulike rådene. Tror imidlertid ikke på kanel osv....

Fikk inntrykk av at keisersnitt ikke er et alternativ.

Skrevet

Ganske sikker på at fødselen startet pga.varmeteppe.

sovnet en kveld me varmeteppet på full guff. kl 0130 vakna eg me fulle rier:)

Skrevet

når du sier uke 38,når har du termin da? dumt spm...men blir forvirra av disse ukene...

Skrevet

Jeg tror fødselen stratet pga sex. Altså at jeg var moden og dette ga utslaget. Vi hadde en ordetlig hyrdestund og jeg lå lenge med sakene inne meg. Kl 2 gikk vannet.

Skrevet

Snur hele spørsmålet på hodet - har noen klart å STOPPE en fødsel? Neppe. Uansett hva dere måtte ha gjort, spist eller tenkt - så føder dere jo - og siden man føder uansett kan ingen si noe om hva som starter eller ikke - det vet ikke forskerne en gang. (man vet ikke hva slags "signal" kroppen eller fosteret utskiller for å si fra at man kan begynne modning og etterhvert rier)

PS jeg fødte på terminen min - tok hverken akupunktuyr, orka ikke sex siste måneden, syns bringebærkapsler er noe oppskrytt dyrt tull for å lure penger ut av gravide, spiste ikke kanel eller dytta i meg avføringsmidler. Og gjett hva - ungen kom ut likevel:-)

Skrevet

Min første hadde ikke kommet ut av seg selv, nei... en lang og vond modningsfase gjorde at fødselen stoppet opp når den endelig kom i gang og det ble hastesnitt.

Jeg har derfor stor tro på akupunktur og sex og alt som kan hjelpe på modningen, og håper at noe av det jeg forsøker denne gangen gir meg en bedre (og en vaginal) fødsel.

Men at man kan gjøre noe for å få selve fødselen i gang er vel heller tvilsomt... Da er det viktigere å tenke på at man skal være nogenlunde i form også etterpå, og holde et passe nivå av aktivitet og hvile.

Skrevet

Fødte fire dager før termin. Jeg gjorde ingen ting. Var ikke i aktivitet, ikke sex og spiste ikke noe spesielt heller.

Skrevet

Med førstemann jogget jeg en tur.. litt lengre tur. Holdt meg på magen og tok hette over hodet:) Vannet gikk denne kvelden... 10 dager før termin. Med andremann holdt jeg meg mer i ro, men det var grunnet at yngstemann og min samboer hadde omgangssyke, jeg ble smittet og brekningene startet rier som førte til fødsel....7 dager før termin:) Er sååå spent på hva som skjer denne gangen.... og hvordan ffødsel nr tre er...

Skrevet

Hei!

Mange sier selvsagt at ingenting hjelper, men de ulike "metodene" er da iallefall ikke skadelige! For den som går og venter, kan jo det at man prøver litt ulike ting for å komme igang hjelpe til å korte ned ventetiden litt. Da blir man jo opptatt med litt andre ting enn å bare sitte og vente;-)

Forrige gang opplevde jeg at slimproppen gikk i en skikkelig "klump", og noen dager etterpå hadde jeg en orgasme. 2 min etter orgasmen gikk vannet, og jeg fødte samme natt. Dette var 16 dager før termin:-)

Vet jo selvsagt at dette sikkert var tilfeldig, men kommer nok til å bruke litt av ventetiden på å prøve litt ulike metoder denne gangen også. MEN...det er helt klart at jeg ikke prøver noenting før etter uke 38:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...