Milena Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Jeg er litt av en kaffe elsker, og det blir endel kopper. Burde jeg redusere dette veldig mens jeg prøver? Leste i en amerikansk undersøkelse at gravide ikke burde drikke mer enn tre kopper om dagen, og det er jo greit nok, men skal jeg forandre vanene mine nå? Sluttet å røyke for 41 dager siden, fordi sambo og jeg bestemte at det var lurt å slutte litt før prøvingen startet.... så har hatt nok med det til nå... Noen som vet?
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg er også avhengig av min morgenkaffe, og har ingen planer om å slutte med den ;-) Er litt mer bevisst på å drikke mye te og cola, og kaffe selvfølgelig, utover dagen, men jeg kan jo ikke legge om livet helt!
Milena Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2008 Nei, om man skal forandre absolutt alt blir jo hverdagen veldig slitsom.... Takk for at du svarte
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Kan forøvrig nevne at jeg også har sluttet å røyke, omtrent samtidig som deg kan jeg tenke meg. Tar gravidepiller (Gravid vitaminpiller) og Omega 3 og har blitt kjempegod på å lage smoothie, men INGEN får ta fra meg presskanna og nykvernet Malabar *hihi*
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Dette vil du sikkert ikke bli glad for å høre, men ville bare si at for mye kaffe og andre drikker som det inneholder mye koffein i , øker sjangsen til å spontanabortere. Har selv opplevd mange spontanaborter(drikker ikke kaffe eller røyker) og det er ikke noe å trakte etter. Men noen er så heldige at de aldri opplever å miste ,selv hvor mye "galt" de gjør i følge bøker..heh. En skal jo ikke bli helt ekstrem da, men ville i hverfall råde deg til å trappe ned litt. Men det er jo du som bestemmer selv hva du vil gjøre. Skriver bare det jeg har lest leger råder til! Lykke til uansett!!
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har også lest om den undersøkelsen med kaffe og spontanabort, men husk å si at det var snakk om MER enn 6 kopper om dagen som økte sjangsen for spontanabort. Ellers skal visst kaffe stimulere sæden hos mannen og gjøre den mer kvikk, så kanskje smart for han å ta en kopp før dere hopper i senga;)
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 suzy84: Jeg vet at det er spontanaborter som er årsaken til at man anbefaler å unngå koffein (kaffe, te, cola osv), men jeg tar ikke utgangspunkt i at jeg er disponert for dette. Jeg gjør mye som er rett også, og jeg kan ikke snu opp-ned på livet og gjøre om alt til å dreie rundt dette å bli gravid. Slik vil jeg ikke leve. Med mindre jeg også opplever flere sa'er eller opplever andre problemer med å bli gravid så vil jeg leve så normalt som mulig. Selv Gøy-saft er jo kreftfremkallende har de sagt... Alt med måte, sier nå jeg!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Jeg bare kom med tips på innlegget. Ville bare komme med det jeg hadde lest og viste om!Hvis noen vil å ta det til seg er jo noe anna. Jeg sa jo aldri en trengte slutte men at hvis en feks drikker 8-9-10 kopper dagen så kanskje en kunne gått ned til 4-5. Men det er jo opp til hver enkelt. Jeg sier jo ikke en skal/må gjøre det, var bare et råd/tips.
Milena Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2008 Takk for alle svar! Jeg tror jeg går for å redusere til ca. 4 kopper om dagen før jeg blir gravid...og eventuelt til ca. 2 om jeg blir gravid. Da er det om å gjøre å finne en god te istedet .... Best med kaffe litt tidlig på dagen... og te om kvelden da Jeg er enig i at man skal gjøre det beste for barnet, men tror at noen muligens kan overdrive litt... Det er vikig å føle seg bra også! Skal teste på neste tirsdag )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå