Gå til innhold

nå gjøres ting klart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. til babyen vår kommer. tre uker til termin, og sykehusbag og utstyr skal på plass. Så da dukker det naturligvis opp en del spørsmål.

Ull-Amme innleggene fra sist er selvfølgelig nyvasket, men allikevell er det akkurat som et hardt felt midt på, skulle tro det var størknet melk, men de er vasket. Hva er dette? Hvordan får jeg det bort? Og så sa en venninne til meg at hun hadde hørt det var lurest å koke de, så de var fri fra bakterier. Men krymper de ikke da? Synd å måtte kjøpe nye, siden de er dyre..

Ellers så lurer jeg på hvor jeg kan kjøpe sånn kost til ull-skinn, slik at det blir deilig og mykt etter vask?

Har også vasket en dunpose for første gang, og når jeg tørker den i tørketrommelen (med tennisballer) blir den allikevell ikkje like deilig og myk som ny. Mye av dunen samles sammen. Hva gjør jeg feil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bare svare på ammeinnleggene:

Hør, hør! Man tager våre ammeinnlegg og legger dem i en gryte med kaldt/lunka vann. Kok opp og la innleggene koke et-tre minutter. La dem ligge i gryta til vannet er avkjølt nok til at du kan ta dem ut med hendene uten problemer. Skift ut vannet med nytt lunka vann og kok opp igjen. Gjenta til vannet er klart.

dette er en krympefri metode!

Skrevet

takk for svar, går i gang med en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...