Tante Gustava Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei. Vi venter barn i månedsskiftet april-mai. Far er selvstendig næringsdrivende. Vi planlegger at han tar ut en del av fedrekvoten sin i juli i år, og en del senere. Nå er det jo nye regler ang at også selvstendig næringsdrivende får utbetalt mer enn 65 %. Men gjelder dette kun når barnet blir født etter 1.juli 2008? Hva med oss da, når far tar ut sin permisjon etter 1.juli? vil han kunne få 100% lønn, eller 65%? Håper noen vet svaret...?
Phantom´ Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Har forstått det sånn at de regner det fra barn født fra 1. juli.
Sikori Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg stilte nylig følgende spørsmål til NAV pr mail: Ved fedrekvote som tas ut etter 1. juli 2008, vil far få foreldrepenger som er 100% av inntektsgrunnlagt uansett om barnet er født før eller etter denne dato? Svaret jeg fikk var "Ja!" Er i samme situasjon som deg - har termin i mai. Så dette er supert - spesielt når far ikke har tegnet tilleggsforsikring...
Nanna:-D Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Jippi, nå ble jeg glad!!!! Det var godt å høre! Tenkte det gjaldt døm som ble fikk etter 1,Juli jeg. Det hadde vært typisk sea vi ske ha i mai...
Tante Gustava Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2008 å så deilig! Nå ble jeg glad Sikori Det letter jo absolutt økonomien! Takk for at du svarte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå