Gå til innhold

Hmmmmm......unger på 10 år med msn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er skeptisk, men bestevenninnen til datteren min har msn på dataen, og i dag etter skolen har de visstnok sittet på msn. Jentungen kunne fortelle at hun har en av stjernene i High school musical på listen sin, noe som tvilsomt er sant. Men jeg ser jo da for meg en voksen mann som utgir seg for å være denne kjendisen for å trekke småjenter......er jeg hysterisk, eller er foreldrene til jenta litt for naive? Jenta mi får ikke innstallere msn på dataen enda, det er helt sikkert. Men er jeg som sagt hysterisk?

Huff, alt man skal bekymre seg for..... :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er hysterisk. Hun kan vel ha msn og bare ha vennene på f.eks,

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med msn. Er jo en grei måte å kommunisere med venner på også for en 10 åring.

Skrevet

Hun kommuniserer jo med venner hele dagen, på skolen og på fritiden. Ser ikke helt poenget med msn. Men hvem er den personen på listen som mener hun er en av kjendisene i denne serien på disney??

Skrevet

Sikkert en gammel mann. Men skjønner ikke problemet, la henne få lov å ha msn mot at hun bare har venner på listen.

Skrevet

Jenta de trenger ikke å legge til den personen. Vet du hva msn er??

Man legger til venner som man kan snakke med over nettet. Man velger selv hvem man vil ha i lista si og bare de som er i lista kan ta kontakt med henne.

Skrevet

Tja. Som sikkert du og tenker: det kommer vel an på foreldrene og hvordan de håndterer det?

Datteren til han jeg er sammen med blir 10 til sommeren, og hun har msn. Men han har kontroll på hvem hun har på lista si, og hvem hun skriver med. Hun får jo ikke legge til, eller bli lagt til av folk han ikke kjenner, så msn-lista hennes er noen venninner fra skolen, litt slekt og venner av familien. Ingen "Stine13år" som egentlig har hår i trynet og runker til Hannah Montana. Jeg tror nok det er veien å gå, som i alt annet som har med nettvett å gjøre. :-p

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Du kan jo inngå kompromiss, f.eks at du skal ha tilgang til å lese loggene (da kan du lese hva som har blitt skrevet) og hun må spørre deg før hun godkjenner folk - altså bare venner på listen.

Skrevet

Ikkeno' galt med msn for unger. Foreldre må følge med på hva kidsa gjør på dataen i alle fall - verktøyet er ikke problemet, liksom.

Skrevet

Ja, jeg vet hva msn er. Og 10 åringer kan være både naive og lettlurte, og legge til hvem som helst. Jaja, så er jeg hysterisk. ;o) Hun maser heldigvis ikke om msn enda, og det er like greit. Tror ikke foreldrene til venninna hennes følger så veldig med på hvem som er på msn lista hennes forresten.....

Skrevet

Stakkars unger, det blir vel å dra den litt langt!!!! Skal hun ikke få lov å diskutere de søte guttene i klassen uten at mammaen skal sitte og lese det etterpå?

Skrevet

Nettopp, og det er der problemet ligger, foreldrene til denne jenta følger ikke akkurat med.....

Jaja, så lenge jenta vår ikke maser om å ha dette på dataen så kommer vi til å vente. :o)

Skrevet

Signerer Ludderet!!!!!

Greit å se på venne lista men å lese samtalene er alt for drøyt!!

Skrevet

Synes det er helt greit. Selvsagt har jeg som forelder kontroll over hvem som er lagt til som venner.

Dette er flott skrivetrening for barna.

Skrevet

Slik hadde eg gjort det:

- latt ungen ha msn

- hatt PC i stua eller på kjøkkenet, der eg og oppholdt meg

- hatt oversikt over vennelista

- forklart ungen at det er samtalelogg på og at eg kom til å sjekke denne dersom det var behov

MSN er mykje tryggare enn for eksempel nettby. Nettby hadde eg aldri latt ungen min holde på med.

Det er mykje me som mødre ikkje forstår vitsen med, men skal me nekte ungen det av den grunn?

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Nå mener jeg ikke at hun skal lese alle loggene altså, men at hun kan lese logger med folk datteren evt ligger til listen som ikke er venner. (f.eks folk som utgir seg for å være kjendiser i high school musical). Legger jenta bare til venner er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Nå har hun enda ikke spurt om det, så jeg har ikke nektet. ;o) Men jeg regner med spørsmålet kommer snart.

Ja her er dataen i stua uansett, så den er jo grei. Men foreløpig tror jeg jenta er fornøyd med å springe over til naboen for å snakke istedenfor å ta det på data, hehe... ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...