Ayka 09+13+14 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Jeg og min samboer bor på et gammelt småbruk,med god plass både inne og ute. Vi har også tre hunder;to små og en mellomstor (samt ei kattlærv). Har snakket om at vi skal begynne å prøve iløpet av sommeren/høsten,da vi begge virkelig ønsker oss en baby. Mine tanker går jo også litt til disse hundene vi har...de er (for øyeblikket) våre "babyer",og jeg bruker masse tid med dem på turer og annen hundetrening. Er jo fullstendig klar over at når det en gang kommer menneskebaby i huset,så blir tiden til hundene mindre-iallefall til å begynne med. Jeg er innstilt på å så raskt som mulig kunne ta opp treningen med dem igjen etter fødtselen (trener nå med dem 3-5ganger i uken,samt går turer hver dag),men vet jo at det kommer til å bli litt mindre tid på trening med dem når den tiden kommer. Samboer min har også en hobby som han bruker mye tid på,og vi har snakket om at vi begge kommer til å måtte ofre hobby-tid når et lite barn kommer-og vi synes selvføgelig at det er greit! Er det flere ivrige/aktive hundeeiere her som snart skal prøve? Hva tenker Dere om et aktivt hundehold+en baby i huset? Lar det seg kombinere?
beibs Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 jeg har en hund(forøvrig en katt og et akvarium også) og har tenkt mye på dette. vi vil jo starte prøvingen etter sommeren, og jeg har tenkt mye på dette me hunden. katta tror jeg det går greit med ettersom den nå bare er noen få mnd gamle å naboungene i alle aldre rundt omkring her bærer og leker med den hele tiden. hunden er jeg spent på! jeg er ikke bare redd for dette med tiden til trening,kos,tur osv, men også at den evt skal bli sjalu når det faktisk kommer en ekte baby inn i huset og opptar MYE av matmor og matfars tid! Jeg vil tro det blir myyyyye mer krevende for dere siden dere har TRE stk. Men jeg tenker slik: ta med deg en/to av hundene ut når du triller med babyen, så kan mannen din ta de resterende(enten på samme tid eller uavhengig av hverandre) på tur. nå vet jeg ikke hvordan hundene dine er, men siden du forteller at du trener mye med dem vil jeg tro de er lydige og veloppdragne da går det vel fint å ha de med på tur? ellers får dere ta dere hver sin dag i etter som det passer med amming o.l til å trene hundene. en time i ny og ne. det går helt sikkert bra! det jeg tenker mest på i forhold til min hund er hvordan hun vil reagere inne på babyen? hun er nemlig ingen utehund er inne om natta, og en del på dagen avhengig av vær osv. dette må nok mye tilvenning og trening til. hun elsker barn altså, men har jo ingen erfaring med en liten baby!
beibs Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 ser det har gått litt kjapt i svingene her, noen skrivefeil her og der håper du skjønner uansett
Ayka 09+13+14 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 mine hunder er godt vant med unger-i alle alder! heldigvis for det vet ikke helt jeg...tror egentlig ikke at hundene kommer til å bli så sjalu,har egentlig lagt en plan for hvordan man skal takle overgangen fra å være et "hundehus" til å gå over til å bli et "babyhus". kommer til la hundene få delta i alt vi gjør som har med babyen å gjøre (ja,jeg vet det kanskje høres rart ut for dere som ikke har hund-og kanskje også for dere som har...)-alt fra bading,bleieskifte,trilleturer osv osv... nettop for å unngå sjalusi hos hundene! her i huset har alltid hundene vært en del av familien,og det kommer de også til å fortsette å være-selv om en liten baby kommer å tar kontrollen over alt ;p men er litt spent når den tiden kommer,om jeg kommer til å i det hele tatt ha tid til overs til alt
beibs Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 hehe,jeg skjønner godt jeg lar også hunden min ta del i alt! så det er en selvfølge for meg også! tror det er større sjangse for at en hund blir sjalu dersom babyen tar all din tid og hunden ikke får være inkludert. gleder meg lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå