Gå til innhold

Min fødselshistorie :D...noe dramatisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 25 februar var jeg til kontroll på sykehuset. Var da 2 dager på overtid. Ble innlagt pga høyt blodtrykk, med mulighet for å bli igangsatt tirsdag morgen.

Klokken 8 mandagskveld, kjente jeg at noe var på gang, og klokken 10 begynnte riene. Klokken 1 hadde jeg 4 cm åpning, og ringte sambo for å si ifra. Reaksjonen fra sambo var: Kan jeg versåsnill å få sove noen timer til?.. hehe, stakkars sambo var litt sliten.

Klokken halv 4 hadde jeg 5 cm åpning, og ringte sambo igjen, og sa han burde komme. Vi ble da flyttet til fødestuen, og jeg fikk ligge i badekaret. (kjempe deilig!!) Etter dette gikk det slag i slag og klokken 7 hadde jeg neste 8 cm åpning, og klokken 8 tok jordmor vannet. Etter dette begynnte ting å bli vanskelig.

Ca klokken halv 9 kom trykketrangen, men lillegutt var ikke komt langt nok ned i bekkenet til at jeg kunne begynne å presse. Men det var helt umulig å holde igjen. Slik lå jeg til klokken var halv 11, å trykkte å trykkte, da de bestemte seg for å prøve med vakum/sugekopp. Jordmor halte og drog, men lillegutt stod bom fast! 3 minutter på 11, ble sugekoppprosjektet avslutten og jeg ble kjørt i all hast til operasjonsstuen. Det ble ett hastesnitt!!

Klokken 11.36, Tirsdag 26 februar ble lille Matias forløst med keisersnitt. Han var 4520 gram og 54 cm lang. En stor gutt, men liten likevell!! Fikk han så vidt opp på brystet før jordmor og sambo tok han med opp til fødestuen igjen.

Jeg ble sydd og fikset, og lagt på intensiven for overvåkning. Mistet mye blod og hadde blodtrykksfall. Her sovnet jeg, og klokken 3 fikk jeg ENDELIG holde min lillegutt :D

Nå er vi kommet hjem, og nyter det nye livet. Matias er rolig å helt hærlig.

Gled dere alle sammen, og lykke til videre :)

Takk for meg! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med Matias. godt alt gikk bra til slutt hørtes ikke mye greit ut.Kos dere masse

Skrevet

Oi litt av en fødsel!!Gratulerer så mye.og nyt ivei :))

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Godt at alt gikk bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...