Maddicken Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Sist jeg var hos jordmor +4 i verdi på urinen og det var visst litt høyt... fikk gå direkte til legen og der fikk jeg antibiotika. Men er det mange av dere som har hatt det nå? Dette er min første gang noensinne og jeg merket ingenting. Nå svir det og klør der nede så jeg lurer på om det er sopp.... ?
Oliver`s Mamma Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Hei:) Har det ofte jeg- men er vist farligere å ha det når en går gravid..Det du kan gjøre er å kjøpe sånn selv tester på apoteket, og teste deg selv om du har det...for jeg heller merker ingenting til noen symptomer for å ha det..Jeg tester meg selv..dessuten vil jeg unngå å gå på antibiotika for det hele tiden, og det er da lurt å ta c-vit bruse tab, drikke syrlige drikker, pass på å ikke sitte på kalde plasser o.l..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Har hatt maange uvi opp gjennom årene ja, og anligvis kjennes det godt: svir og klør litt ja, veldig vannlatingstrang og svie når man tisser. Men hatt det 1 gang i svangerskapet, og merket da veldig lite (vanlig at man kjenner mindre når man er gravid, visstnok). Mine tips: Drikk masse, og tranebærtabletter (UTEN buco) kan tas forebyggende. Tiss alltid etter samleie for å skylle ut bakterier, nøye med hygienen generelt, ved sex også, og tørk bakover når på do siden e-coli bakteriene ofte er skylda. Unngå å bli kald og rå på bena, og drikk kamillete ved tendenser. C-vitamin funker også, men er ikke lurt i lengden, da dette gjør slimhinnen i blæren mer sårbar og lettere mottakelig for nye infeksjoner senere. Smøre inn skjeden med yoghurt naturell funker både mot sopp og lindrer ved uvi. Og- de kan også hjelpe å sitte over en bøtte med glovarmt vann og 'dampe' underlivet.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Er ganske vanlig med sopp etter antibiotikakur. Veldig plagsomt, men det går som regel vekk med Canesten eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå