Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 pga hastverk og beskjeder gitt fra lege til sykepleier og deretter sektær fikk jeg ikke stilt noen særlig spørsmål, men skal ta fostervannsprøve i morgen. Er det noen her som har gjort det? Må man ligge stille lenge? kan jeg spise før jeg tar prøven? er det bare litt eller helt utrolig vondt?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Slapp helt av, det er ikke så vondt som det høres ut som. Du ligger på en benk. legen tar ultralyd på deg hele tiden for å se hvordan babyen ligger. H*n stikker en lang nål inn og drar ut prøven. Det høres vondt ut men er det ikke. Og det er over på et blunk! Det er litt forskjellig hvilke beskjeder folk får ift hva en kan og ikke kan etterpå.. Men du må ta det med ro noen dager, du kan lekke litt fostervann og abortfaren stiger med 1-2 % i noen dager. Men det er veldig trygt å ta denne prøven i dag, og når ultralyd har avdekket store misdannelser er det mest hensiktsmessig å konstatere om det er snakk om kromosomfeil.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå