Gå til innhold

uregelmessig mens og p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alltid hatt uregelmessig mens,men vil nå begynne på p-piller..(har aldri gått på det før).. skal jeg begynne den dagen mensen er skikkelig i gang? (pleier å ha en dag først med brunlig utflod liksom)..

blir syklussen på 28 dager ?? vet ikke så mye om det siden jeg ikke har hatt det før,og legen hadde så hastverk og kastet meg nærmest på dør

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Du skal begynne den dagen mensen er skikkelig i gang ja. Mener å huske at syklusen blir litt lenger enn 28 dager for man har 7 dager pillefri uke (eller sukkerpiller) og 21 dager på pillene, så tar det noen dager før TR kommer. Men denne mnd blir syklusen din litt kortere siden du ikke har pillefri uke når du har mensen. Hvis du ikke vil ha mensen så ofte så kan du ta flere brett av gangen og, jeg pleide å ta 3 brett av gangen. Lykke til.

Skrevet

Syklusen blir på akkurat 28 dager. Etter de 21 hormon-pillene, begynner du på sukkerpillene - 7 stykker. Det tar gjerne 2-3 dager før tr dukker opp. Etter at sukkerpillene er spist opp, begynner du rett på neste brett, selv om du ikke skulle være helt ferdig med tr enda. Som Dreamer skrev, så blir den første syklusen kortere, i og med at du tar hormonpiller mens du har mensen.

Du kan også gjøre syklusen kortere hvis du vil, ved å ta færre sukkerpiller enn sju - eller lengre, ved å hoppe rett på hormonpillene på neste brett, uten å ta sukkerpiller. Det siste kommer litt an på hvilken type p-piller du har, det står nærmere forklart i pakningsvedlegget. Jeg tok en type med like høy hormonmengde gjennom hele syklusen, og da kan man hoppe rett på neste brett helt uten videre. Men det finnes også piller med ulik konsentrasjon gjennom menssyklusen, og da tror jeg det er litt fram-og-tilbake med hvilke piller på neste brett man skal ta... Men det har jeg aldri prøvd selv, så det kan jeg ikke si så mye om. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...