Gå til innhold

Bæresjal/ sele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? Noen med erfaringer?

Har lest her tidligere at mange av dere anbefaler bæresjal.

Var inne og så på forskjellige nettbutikker som selger det.

Hva anbefaler dere. Hva er best? Elastiske sjal eller vevde? Hva er forskjellen?

Og hva med pappan? Synes han det er greit å bære ungen i et sjal?

Tenker å kjøpe et sjal som vi kan bruke fra fødselen av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For nyfødte er elastisk sjal helt uslåelig. Gå på youtube og se filmen "Aurora anbefaler babyslynge". Vis den til pappan også, så synes han nok det er greit.

Når de blir større er det smak og behag. Et vevd sjal er det som er aller mest komfortabelt å bære i, men det blir litt for alternativt for mange, og krever litt innsats for å lære seg. Gode alternativer er da meitai eller en formsydd sele som ergo, yamo eller beco.

Det er altså ingen som er "best" - det beste er det som passer til dere. Men forskjellen på elastisk og vevd sjal er altså at elastisk er best til de minste, mens et vevd sjal er litt vanskeligere å lære seg, men kan brukes til utrolig mye etterhvert som barnet blir større.

Skrevet

jeg har bært lillesøsteren min mye i sjal, og det er veldi behageli, om en plaserer sjalet rett, så fordeler en vekta bedre på skuldre og rygg, jeg vil tro at elastiske sjal er ganske gode, siden de ikke sitter så "hardt" :) det varierer nok fra pappa til pappa hva han syntest om sjal;)jeg skal kjøpe meg et sjal til mini:)

Skrevet

Jeg har sjekka en god del rundt og spurt folk hva de anbefaler. Har brukt babybjørn tidligere, men ikke vært fornøyd.

Vi har endt opp med en Mei Tai. Tror pappan og vil komme til å bære med den i og med at den er enkel i bruk, ikke ser det spesiellt "skrudd" ut heller. Med fare for å tråkke noen på tærne, så synes jeg det ser helt absurd ut med disse lange tøystykkene som surres runde på runde rundt kroppen....

Gleder meg i alle fall til å ta Mei Taien i bruk. Babybjørnen ligger innerst i et skal, og om pappan heller vil bruke den så får han heller gjøre det....

Skrevet

Jeg liker best å bære nydfødt i elastisk sjal for så å gå over til vevd sjal eller mei tai. Jeg kommer til å ha med meg elastisk sjal på føden. Jeg er ikke komfortabel med å bære nyfødt i mei tai, men dette er jo smak og behag.

Det er veldig mange fine sjal på www.krusedull.net Jeg skal ha dette: http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=48

Skrevet

Og pappaen bærer i slynge, det synes han er helt greit :) www.babyslynga.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...