mor.monsen Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Mest sansynlig blir jeg satt i gang i morgen, men man håper jo at fødselen starter av seg selv før den tid... Noen tips? Erfaringer? Kjenner jeg begynner å bli litt stressa...
trøtt-ja Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg også...er jo 13 dager over og har kontroll time på SIA i morgen... Var hos Jordmor nå jeg, i dag...pga jeg var litt stresset...hva gjør de og hvordan gjør de det osv osv... Jeg har jo vært igjennom en fødsel fra før av, men den startet av seg selv. Jordmoren tok en sjekk av meg, jeg er moden og hun fikk inn 2 fingre - "strippet" og jeg begynte å blø...Hodet er festet ( hun kjente hodet ) Så alt kan jo skje nå... Men ang i morgen så sa hun at de først tar kontroll i det vide og det brede så mest sansynlig vil sette en slags ballong i åpningen - den vil gjøre det samme som strippingen og utvide...da blir man sendt hjem igjen for å bare vente...Skjer det ingen ting, å kommer man tilbake igjen dagen etter - kontroll - setter så en tablett inn på samme sted..denne inneholder hormoner som skal hjelpe på så det starter...(tror det var det samme innhold som noe av sæden har) .... om det da ikke starter... så er det tilbake igjen for å få drypp... Det er en kanyle som de setter i hånden - det er et riestimulerende middel og setter igang riene - da blir man under kontroll og tar ned mengden stimulanse med en gang kroppen begynner å jobbe selv... Jeg ble mye mer rolig etter at jeg var hos henne og fikk litt info.. håper du også ble litt rolig av det jeg fikk info om... Vi får ta tiden til hjelp - jeg er i fin fin form så jeg er ikke noe stresset for det iallfall - håper du har det bra og lykke til Snart er bebisen vår her...GLEDER MEG SÅNN
mor.monsen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 Pga blant annet svangerskapskløe, mye vann, søvnprøblemer og veldig stor baby. 4 kg allerede.. Takk for svar.. dem tar vannet om det viser seg at jeg har åpning. Har jo vært innemed rier før og er ganske moden. Om det ikke er åpning får jeg Gel... men som sagt... håper de starter av seg selv i løpet av natta... har mamma her og hun har gitt meg fotsoneterapi behandling i dag.. og vi har vært på shopping... så jeg er skikkelig sliten nå. Blir tidlig senga. Lykek til i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå