Gå til innhold

Hva skal jeg ha med til sykehuset?


mchanel

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å pakke "baggen" så den er klar til babyen kommer og må vi skal til sykehuset. Hva burde jeg ha med av klær til bebisen og meg selv? Og andre ting/utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei:-)

 

Det som kan være lurt å ta med er store gode joggebukser som ikke klemmer rundt magen (gjerne et par stykker til skift, da du nok kommer til å svette mye de første døgnene).

Sokker, t-skjorter og store truser (du kan og bruke sykehusets nettingtruser, de er komfortable)

Dusjartikler og deodorant

Tøfler

Ammeinnlegg! (sånne "vanntette"). Det kan komme til å lekke mye når melken først kommer

Amme-bh

 

Til babyen kan du fint bruke sykehusets trøyer og tepper, de er myke og gode og komfortable for nyfødte. Elelrs så må du ha med klær til babyen til hjemreisen.

 

Ellers så kan det være lurt å ta med mobil+lader, blir garantert mye teksting/ringing til familie og venner fra sengekanten:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset til samtale i går. Det var ett råd hun understreket sterkt - amme-bh i en størrelse større enn du bruker nå.

 

Jeg flirte litt, for jeg kan ikke tro at jeg skal opp enda en bh størrelse. Har allerde gått fra D til E...... Men men , nå får jeg reise ut å handle jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha med egne bleier og sån når man bor på pasienthotell (ullevål)? Noen som vet? Og egne klær til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode forslag til hvor man får tak i stoooor amme-bh?

Når størreslen går i retning F, er det ikke så lett å finne noe som passer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som allerede er nevnt i andre svar kommer jeg denne gangen til å ha med meg en brystpumpe. Vet du i teorien har tilgang på dette på sykehusene, men jeg hadde en litt dårlig opplevelse sist med at de ikke ville jeg skulle bruke den. Det var den dagen melka kom for fullt og jeg hadde ekstreme smerter. Brystene var så fulle at lillemann ikke fikk tak i brystvorta (den var jo full som en sprengferdig ballong...). Husker det kom inn en på avdelingen som dro opp skjorta på meg, og håndpumpet meg 5-6 tak (veldig hardt og brutalt), før hun sa; SÅNN, og stakk ut igjen. Den runden vil jeg ikke være med på igjen. Så får jeg melkespreng på samme måte, tar jeg meg nok en tur på toalettet med pumpa mi :)

 

Kan også være greit å ha en pakke med superbind (nattvariant). På sykehuset har de "bleier". Jeg syntes ikke det var så fristende å gå med etter noen dager. Litt i største laget når en er vant med sånne tynne...

 

Ta også med deg slippers! Ikke sikkert du har sååå lyst til å bøye deg for å knyte skolissene. Gjerne noen med såle du kan ha på deg ute, Tøfler med stoff under har sine begrensninger. Ikke sikkert du kommer til å farte så mye rundt, men skal man f.eks i kiosken ol. er det mange andre som drar meg seg vann og annen skitt inn i gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dopapir!

Sykehusets dopapir er billig og hardt, det er mye bedre å ta med seg litt supermykt, for etter en fødsel ønsker du ikke å tørke deg med sandpapir... ;)

 

Bind.

Jeg kjøper tena-lady (sånne tisse bind) og tar med. Jeg har mye bedre erfaring med tena-lady enn mensenbind rett etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på apoteket. Da jeg fikk datteren min for 2 år siden kom jeg over noen suprepå apoteket - med samme "gelefunksjon"/oppsugingsevne/innkapslingsevne som f.eks bleier har (håper du skjønner min knotete forklaring). Noen ammeinnlegg er f.eks bare som bomullspads, hvor melken fort trekker gjennom (de som man kjøper i matvarebutikken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...