Julebaby :) Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Noen som har erfaring med trening i svangerskapet/evt. vet noe om hvordan man bør/ikke bør trene og hvor mye? Noen som har snakket med lege eller annet fagpersonell om dette? Jeg liker å trene, men liker ikke tanken på å gjøre (muligens) farlige tunge løft og sprett og hopp som kan skade graviditeten før jeg er klar over at jeg er gravid.. Har en mistanke om at jeg er gravid nå, nemlig Noen tips?? Takk på forhånd!
Underveis --> Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg lurte litt på det samme da jeg skulle på fjelltur her for litt siden. Det var en sjanse for at jeg kunne være gravid (noe det viste seg at jeg ikke var, men men...). Siden jeg ikke er så stødig på ski, så blir det jo en del knall og fall, Både på langrenn og telemark, så ville vite om det kunne gjøre noen skade. Svaret jeg fikk var at barnet er ekstra godt beskyttet i det tidlige fasene av svangerskapet. Den er jo så liten og godt polstret at det ikke skal gjøre så mye. Uten at dette har kommet fra helsepersonell ;-)
har4barn Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har trent i alle mine sv.skap. I de tre første trente jeg håndball på høyt nivå til uke 17-18. Trente deretter styrke og aerobic på treningssenter. Med sistemann trente jeg step dagen før fødselen. Det viktigste er å lytte til kroppen. den sier i fra når du gjør noe den ikke liker. Jeg var i kjempeform etter alle mine fødsler, og jeg er sikker på at treningen er en viktig grunn til det. Var ute på løpetur 8 dager etter den ene fødselen. Lykke til!
Julebaby :) Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2008 Godt å høre- da er det bare å kjøre på og satse på at kroppen sier i fra om det blir for mye Takk for svar, og lykke til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå