Gå til innhold

Noen her som har hatt kyssesyke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall..

- Hvor gammel var du?

- Hvor lenge var du syk?

Jeg har gått rundt med en elendig almenntilstand nå i over to uker. I dag fikk jeg bekrefta kyssesyke hos legen. Formen er for det meste elendig, slapp og trøtt, vondt i magen(har også leverbetennelse), greier ikke svelge...Off..Føles som en halsbetennelse uten å kunne få penicilin for det;-(

Noen som har gode tips til meg utenom å ta det rolig, ikke trene eller drikke på 3 mnd??

Og er det farlig å få kyssesyke dersom man er gravid? (jeg er IKKE gravid, bare lurer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har hatt kyssesyken to ganger.

Var 14 og 16 år. Jeg var skikkelig syk i to uker begge gangene (med vondt i øynene), så når det var over, var egentlig formen grei, bortsett fra at jeg ikke fikk løfte tungt, trene osv. Gikk vel 3-5 mnd før leverprøvene var bra.

Skrevet

Var 16 år og det hang i leeeenge:( Men jeg tror egentlig legen gjorde en feil for jeg fikk lov til å ha gym og da tok det bare enda lengre tid før jeg ble frisk :s

God bedring!

Skrevet

Jeg har hatt kyssesyke som gravid, da var jeg 28. Det gikk bra, var ingen fare for barnet,

Sov masse, spis sunt, hvile, hvile, hvile - det er de eneste tipsene. Prøv å holde deg unna andre syke mennesker, du trenger ikke annen bakteriell infeksjon nå, og du blir lett smittet nå.

Skrevet

Mannen min hadde det når han var 32. Lå med høy feber i nesten

en mnd. Var vel sykemeldt 4-5 mnd. Og det gikk enda 3 mnd. før

han ble friskmeldt

Skrevet

Var 18 år, og hadde gått med det lenge. Tror jeg var skikkelig syk i nesten 1 mnd. En tur på sykehus.

Skrevet

Men, vennen.. Så kjipe greier :-(

Jeg hadde kyssesyken da jeg var 21 og var syk et par mndr. tror jeg. Dette er veldig individuelt. Var hjemme fra skolen et par uker også, men jeg husker at jeg ble fort sliten, svettet etc. en god stund etterpå.

Noe kaldt å drikke, dersom du klarer dèt. Gjerne fra sugerør.

Jeg fikk også pinex forte stikkpiller (juhuuuu) ..

Riktig god bedring snuppa.. :-) Varme klemmer fra meg.

Skrevet

TO ganger?..Legen min sa i dag at det ikke gikk an....At det er som med vannkopper, har en hatt det en gang, er en imun....Antyder ikke at du lyver altså;) Var bare litt rart hehe

Skrevet

Kyssesyken er noe dritt! Det går an å ha det flere ganger, går også an å ha vannkopper flere ganger, men dette er ikke veldig vanlig.

God bedring!

Skrevet

Sliten og svett ja..Skal jeg skrive under på..hehe..Svetter som en mann jo, og jeg er ikke vant til å svette att all.

Prøver å drikke mest mulig, er tørr i kjeften hele tiden;)

Pinex forte ja...Hmm..For paraceter fikk jeg IKKE lov å spise. Æsj,,er ikke vant til å være syk i det hele tatt, så holder på å fly på veggen:s

Takk for klemmer vennen, right back at you:o)

Skrevet

Ja, ganske dritt;-(

Tusen takk for det!!:o)

Skrevet

Er vel to år siden jeg hadde det, da var jeg 31 år.

Var syk hele høsten før noen tenkte på å teste for kyssesyken, ble smittet av absolutt alt av luftveisinnfeksjoner, og det utviklet seg til brondkitt, lungebetennelse osv. Hold det unna syke mennesker!

Var 100% sykemeldt i en måned, 50% i åtte uker etter det igjen. Var trøtt og sliten i ca et halvt år, la meg aldri senere enn halv ti-ti hele det halvåret, ofte la jeg meg i ni-tiden om kvelden...

Du må ta det med ro, lytt til kroppen og ikke press deg. Når en får det som voksen er det mye større sjanse for at det utvikler seg skumle ettersykdommer som kronisk tretthetssyndrom osv. Ta vare på deg selv nå, så du blir frisk igjen!

Skrevet

32 år ja...HUFF! Da har han nok vært ille syk også:s dess eldre en er, dess værre får en det. Rammer vanligvis aldersgruppa 10-25 år, jeg er 23.

Ble ihvertfall VELDIG lettet da legen sa til meg at hvis jenta mi var smittet var det ikke noe ille, for små barn merker nesten ikke dem er syke engang! Slipper jeg å bekjymre meg for henne ihvertfall.

Skrevet

Wææ..er det så ille altså..Får jo helt angst her...

Er en nokså rastløs person egentlig som liker at ting skjer..Men..Helsa først. Dette skal jeg ha bort fortest mulig!!!

Takk for alle svar...Kyss fra meg;p hehe

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Hadde det når jeg var 16, tror jeg var borte fra skolen i 6 uker... SKIKKELIG dårlig, lå i koma omtrent... rett før jeg ble innlagt =/

Var sånn halvdårlig i et par måneder etter det også.

Skrevet

Må jo legge til at det er ikke alle som blir så veldig syke da, noen merker det bare som er litt kraftig forkjølelse, også er det over...

Men det er viktig å lytte til kroppen sin. Masse god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...