Froost Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 En uke over termin, 25 februar så hun dagslys for første gang. Hun er en stor og fin jente som ved fødsel var 51 cm lang og 3514g tung. Takket være "ønskebrev" formidlet gjennom Gaia på Ullevål ble vi alle tre svært godt ivaretatt gjennom natten fødselen pågikk. Fikk en dyktig jordmor og resultatet ble en minneverdig fødsel og et fantastisk premie etter endt jobbing. Nå er vi alle hjemme og jobber med å finne formen på vårt nye familieliv med lillejenta og storebror. Ser at denne måneden er en god måned for fødsler av donorbarn. Av hva jeg kan se er det født tre jenter på få dager :-) Jeg lurer litt på hvordan det blir med barselgrupper i permisjonstiden, evt. om dere som har født nå er med i barselgruppen til partnerbarn. Vi bor i bydel Alna/Stovner, og jeg på utkikk etter å få kontakt med noen i nærmiljøet. Ser ikke helt for meg at barselgruppen arrangert av helsestasjonen blir det som treffer best i min situasjon. Når storebror ble født var vi inntil 8 vennepar som hadde permisjon samtidig. Like heldige er vi ikke denne gangen, da de fleste fikk barn nr. 2 før oss og nå dermed er på veg tilbake til jobb. Er det derfor noen som vil ha kontakt blir jeg kjempeglad, enten det blir gjennom denne siden eller hos Partnerbarn. Lykke til for dere som har fått nurket i armene og til dere for fortsatt jobber med saken :-)
Oh'rly Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Gratulerer så masse, og kos dere med den lille jenta =)
Henirette Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Gratulerer så mye med prinsessen! Det er nok ikke så mange i vår situasjon i nærmiljøet her, så vi ser heller ikke for oss barselgruppe via helsestasjonen. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med andre som er i samme situasjon som oss. Vi bor litt utenfor Oslo, men er mobile og kan fint reise inn til byen. Bor ca 20 min øst for Oslo. Send meg gjerne en pm om du ønsker kontakt.
Karina68 Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 Hei. Først av alt- gratulerer! Jeg har et spm vedr Gaia på Ullevål- jeg vil gjerne henvises dit- men legen min sa at det gjorde man ikke før uke 30. Men kan det være riktig da- er ikke det vel sent?? Hvordan gikk dere frem for dette? Av ulike grunner vil jeg gjerne ha keisersnitt- men tenkte at jeg muligens kunne få hjelp til å "unngå" dette om jeg fikk god oppfølging fra Gaia.
hegebh Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer så masse.. håper dere koser dere masse.. Vi fikk storkgutt nr. 2 i oktober:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå