JKM* Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Her i heimen har det sklidd litt ut!=( Nesten hver dag.. Jeg gir han det for at jeg skal få gjort litt husarbeid innemellom. Skjerpings!!=)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Godteri tilhører lørdag, eller ved spesielle anledninger.. Men kjeks spise vi andre dager og.. Men litt grov kjeks, med ost for eksempel.. Som kveldsmat - når middagen ble sein... Er vi ut i hagen å leker ha jeg kanskje med en noe Ole Brumm kjeks eller lignende å kose oss med.. Men det er sjelden vi spise søtsaker her i familien..
Mayken Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Prøver å holde oss til helgene. Men det sklir litt ut nå som hun er så mye syk. Prøver å friste litt med kjeks for å få i henne noe.
Fire småtroll Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Nei, de får aldri noe her untatt på fredag og lørdagskveld... Hender det kommer en mormor innom med noe godt i lomma da, med sjelden mer enn en gullpeng (sjokoladepeng) til hver, kanskje en gang hver 14.dag.. Heldigvis elsker ungene f.eks druer, så det er topp hverdagskos her i huset.
happybirthday Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 nei, stort sett bare i helgene, og da kun en liten skål med potetgull. Mellomste får kjøpe seg lørdagsgodt, men min erfaring er at det er større stas med selve det å handle inn godteriet enn faktisk det å spise det. Blir som regel bare tatt en liten bit, og så tar han i stedet en liten skål med potetgull. Er ikke for å gi unger godteri og usunn mat i tide og utide. Vi bruker vann som tørstedrikk til hverdags, uansett om vi er hjemme eller ute på tur. Til lørdagskosen hender det at det blir brus, hvis vi husker på det da. (Jeg er en utpreget vanndrikker, og liker ikke brus særlig, så derfor glemmer jeg ofte å handle det inn i helgene). Begge mine større barn er ble først introdusert for godteri da de var godt oppi småbarnsalder. De første leveårene var lørdagsgodteriet en kjeks eller to, og det var de fornøyd med. Så har ingen planer om å endre strategi på minstejenta som ennå bare er 6,5 mnd.
lenej :o) Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 hehe.. mini bruker å få litt snacks i helgene, har vært mest kjeks eller skruer. han får ikke sjokolade, sjokolade er fy for han, han blir syk i magen av det.. samme med ting med melk i. men mini er glad i vafler da :) idag, så fant han en potetgull i en skål eg hadde glemt på bordet fra igår. så han sto der å knasket. trodde ikke han klarte å spise sånt! :) men den er borte nå. prøver å holde oss til "kun på lørdagene" for oss voksne her også.. vi har jo nok isolasjon fra før av her..
Mamman til Mari Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Bare på lørdager, spesielle anledninger eller ute på tur (sjokolade).
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Nei han får ikke godteri eller chips, men han er bare 1 år da. Men han kan godt få en kornmo kjeks å kose seg med i vogna hvis vi skal handle eller gå tur. Da blir han fornøyd ja. Evt så får han en skive tørt brød når jeg skjærer det opp i butikken, det er også meget populært
Arb.ledig husmor Skrevet 3. mars 2008 #13 Skrevet 3. mars 2008 Eg syns no at d e stor forskjell på kjeks og potetskruer da... Chips har vi nesten aldri i hus, så d får ik snuppa nei... Ellers har vi havrekjeks, og det får snuppa omtrent hver dag.. Men ser ingen problemer med det...
selma07 og engel Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Selma får kornmo kjeks avogtil.. ellers så får hun ingen godteri, hun er jo bare ett år! Får smake litt sjokoladekake el lignende når det er bursdag! Men det blir jo lørdagsgodteri når hun spør etter det:o)
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Igrunnen sjelden. Godteri og potetgull har vi på lørdagen, men foretrekker igrunnen å lage noe kos sammen. Krydderkake er favoritten til barnetv for tiden. De liker godt nøtter og tørket frukt, og de får de om oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå