Gjest Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Etter ultralyd i dag har vi fått beskjed om at det er endel ting feil med babyen. Hjertefeil, leppespalte, Cyster på hjernen og noe udefinert feil med hendene. Antageligvis en kromosomfeil som ikke er forenelig med liv. Jeg tror det var tri semi 18 legen sa, venter på telefon fra et annet sykehus for time til fostervannsprøve men vil gjerne finne noe info om dette (kanskje det var derfor jeg og jordmor var 2 uker fra hverandre på terminen?) Finner ikke noe på nett. Heter det noe annet? Noen som vet hva? Noen som vet hva som forårsaker det?
Tante Bassa Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Det heter Trisomi 18. Prøv å google det, da får du mange treff. Synes det er rart legen sa det ikke er forenelig med liv, men jeg vet veldig lite om det. Lykke til :-)
2 små orkaner Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Hei, trist beskjed å få. Har dessverre selv vært i samme situasjon, men med en annen diagnose. Mht "diagnosen" så er det vel trisomi 18 du mener. Det kalles også Edwards syndrom. Har ikke selv erfaring med dette men fant litt info her: http://no.wikipedia.org/wiki/Edwards_syndrom Ettersom jeg forsto er det dessverre ikke noen snill "diagnose" Ønsker deg lykke til og håper for din skyld at legene tar feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå