Gå til innhold

Dere som ble lett gravide (brukte under 6 pp) se her!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere noe spesielt under pp'ene??

Fulgte dere kjærringråd?

Trener dere?

Kosthold?

osv...?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt gravid på første forsøk 2 ganger :) (mistet i sa første gangen)

Og jeg gjorde ingen ting spesielt - var veldig avslappet til det hele...

Hadde sex rundt el, gikk på do rett etter akten - så ingen pute under rompa for å hjelpe svømmerne.

Fulgte ingen kjerringråd, trener ikke noe mer enn gåturer hver dag, kostholdet er helt greit, spiser lite godteri og potetgull og brus, men tror ikke dette har noe å si ..!?

Men jeg har veldig mye el-slim, kanskje det har noe å si?!

Skrevet

Fulgte ingen råd...Vi hadde et langt forspill,brukte god tid å koste oss skikkelig. Det siste man skal gjøre er å ha stress-sex å tenke på barn. Bruk gjerne dusjen eller litt spontane plasser. Noe som "tenner" lysten litt.

Drit i alle rådene å tankene. Kos dere.

Skrevet

Drakk salviete, tok ginseng og drakk grapefruktjus..

Plagdes i 2 år med å bli gravide første gang, så tok den kuren med en gang vi ble enige om en til.. Og ble gravide på første forsøk =)

Er jo verdt å prøve, det skader jo ikke. Bare husk å ikke drikk salviete når du er ferdig med el, for det kan være skadelig når en er gravid.

Skrevet

Ble gravid i 2pp. Jeg prøvde å drikke litt salvie te, også hadde vi sex rundt EL. Ikke noe mer sex enn vanlig. Låg en liten stund før jeg gikk på do. Ellers så trener jeg ikke noe særlig og spiser helt normalt. Var i grunn litt stresset av det hele, men glad det gikk så fort. Så skader ikke å prøve kjerringråd om man vil det skal gå fort slik som vi ville.

Skrevet

ble gravid paa foerste forsoek med foerste...og gravid uten aa foersoeke (hvis man kan kalle det det?) denne gangen. Jeg har ikke gjort noe som helst egentlig, har det bare goey med hverandre og har sex for aa kose oss, ikke for aa lage baby. Jeg er desverre ikke aktiv paa noen maate og kjempesvak for godis, saa neppe den sunne livsstilen min :P men jeg drikker lite alkohol og er normalvektig (bmi 23) og tror vell det har mye aa si. mange jeg kjenner som er undervektig eller overvektig har slitt veldig med aa bli gravid. men det finnes nok ingen fasit paa dette, noen sliter, mens andre blir gravide i hytt og pine. Men spoerr du meg er det nok kjempeviktig aa ha et avslappet forhold til det (forstaar at man vil bli veeeeldig babyfokusert naar man gaar der og haaper maaned etter maaned...men tror det gjoer at kroppen blir stressa og mindre mottakelig) og KOS dere sammen!!!

Skrevet

Ble gravid på første forsøk hver gang og har aldri gjort noe spesielt. Jeg trener og syns det er viktig å spise riktig hvis det skulle hatt noe å si, men jeg har aldri stresset med eggløsning og alt det der.

Skrevet

Ble gravid på 2 forsøk denne gangen:)(1 forsøk første gangen).

Trener en god del, røyker ikke og spiser veldig sundt.Ble liggende i sengen etter sex den perioden jeg ble gravid, hadde sex hver dag hele måneden.Begynte med folat, jern(som jeg manglet), og omega 3 måneden før jeg ble gravid.

Jeg tror det er lurt å ta en tur til lege for å ta en blodprøve for å sjekke at man ikke trenger B vitamin eller jern før man prøver.Jernmangel kan ihvertfall gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Åjo!Så kuttet jeg veldig ned på kaffe i prøveperioden, og nå som jeg er gravid har jeg kuttet det ut helt.Vanskelig, men verdt det:)

Skrevet

Ble gravid i første pp. Gjorde ikke noe spesielt... Lever ikke så sunt at det gjør noe, trener så godt som aldri, stresset mye den måneden med jobb, og det ble sikkert mye pga det mindre sengekos enn vanlig, tenkte overhode ikke på EL. Jammen gikk det ikke likevel! :)

Skrevet

Har også blitt gravid på første forsøk begge gongene (SA første, 10+5 no). Gjorde absolutt ingenting spesielt, kun samleie ca annankvar/tredjekvar dag frå ca ei til ca to og ei halv veke etter mensen.

Er normalvektig (bmi 22), trenar eit par gonger i veka og et rimeleg sunt (mykje grønt, ein del fisk), men trur eigentleg ikkje sånne ting har så veldig mykje å seia.

Folk er bare forskjellige - nokon brukar ei stund på å bli gravide, andre klaffar med ei gong, akkurat slik som at nokon blir fort forkjøla medan andre aldri får så mykje som ei lita snue.

Lukke til!

Skrevet

Første forsøk. Trodde aldri det.

Jeg stresset endel og hadde mange negative tanker i hodet. Hadde innstillingen "vi må nok bruke laaang tid". Var forberedt på å forsøke minst ett år før klaff, men var likevel redd for å miste tålmodigheten. :-? Dumme meg, hadde jo ikke prøvd en gang men var likevel overbevist om at jeg aldri kom til å bli gravid. Litt paranoid og utålmodig - samt hypokondrisk. Skikkelig unødvendig egentlig, uansett utfall :-)

Jeg tok det iallefall ikke med ro - slappet ikke av, tenkte ingen fine tanker og alt det der man (ikke) skal gjøre for å bli gravid.

Men jeg ER gravid! 6 + 0 i dag, og det begynner så smått å gå opp for meg :-D Det kommer til å gå bra dessuten!

Jeg har forøvrig et bra kosthold, spiser mye fisk og kylling. Mye grønnsaker og fullkornspasta og -ris. :-D Stolt.

Også spiser jeg myyye rømme, fete melkeprodukter er det beste jeg vet. Alt fra is til kremfløte i mat. Jeg har alltid kremføte eller rømme i maten jeg lager.

Jeg kjøper aldri ferdigmat eller lager halvfabrikat.

Spiser lite salt, tror jeg... He he, ikke så mye iallefall.

Spiser mye sjokolade...

Kanskje ikke så sunt, men akkurat det jeg vil ha.

Det viktigste i det hele tror jeg å ha en mann som gir deg akkurat de barna du ønsker! Og DET har jeg ;-)

Skrevet

Hehe, vi tenkte nok ganske så likt vi to=) Var også overbevist om at vi kom til å bruke laaang tid på å bli gravide, hvis vi i det hele tatt kom til å bli det.. Har nok noe med at begge foreldrene våre strevde i flere år før det klaffet!

Men også her ble det full klaff på første forsøk, og er nå 6+2 - UTROLIG!!

Vi hadde sex annenhver dag rundt tidspunktet for eggløsning, og stressa nok litt må jeg innrømme..Eller dvs, jeg stressa nok litt, min kjære storkoste seg bare=)

Etter råd fra han der legen på PULS, sto jeg faktisk litt på hodet etter sexen, sånn at tyngdekraften kunne hjelpe på litt. Morsomt, og vellykka eksperiment!

To timer etter vi hadde hatt sex, fikk jeg plutselig skikkelig "eggløsningsvondt" i magen, og måtte legge meg nedpå litt i en times tid faktisk.. Fikk da et liiite håp om at det faktisk kunne klaffe, og det gjorde det jo også=)

Helt vanlig kosthold, men begynte med tranpiller og folat mnd før vi ble gravide.

Masse lykke til til deg, håper du snart får det til, har du forsøkt lenge?

Skrevet

V i fikk klaff i PP4. Den perioden gjorde vi to ting som vi ikke gjorde i de 3 PPene før: Jeg drakk grapefruktjuice, og vi brukte EL-test =) Vet ikke om det var juicen som gjorde utslaget eller hva det var, men det klaffet hvertfall.

Er 6+3 i dag=)

Skrevet

Vil bare komme med en tanke her. Er selv en av de "heldige", ja føler meg veldig heldig...Førstemann kom som et stjerneskudd, meget uventet, gikk på pilla osv, men gravid ble jeg...nr 2 brukte jeg 3-4pp på, da hadde jeg ikke fått mensen tilbake og fullammet førstemann ennå. Denne gangen gikk det på 1 forsøk, slutta på pilla også var jeg gravid bare.

Mamman min og mormor har vært helt likt som meg, de har fire barn hver. Mamma fikk de to siste, selv med spiral.

Jeg har aldri stressa, brukt tips og kjerringråd, men har jo aldri trengt det...

Så min mening er at jo lenger man er prøver, eller evnt. har hatt lange prøveperioder med tidligere barn, jo flere ting vil man teste ut å prøve. Det hadde jeg nok gjort selv også.

Det kan jo ikke være lett å bare slappe av og "nyte" tiden om man bare ønsker seg et barn og man har prøvd i måneder og måneder.

Finnes ikke fasitsvar ihvertfall:)

Skrevet

Jeg kosa meg og levde som normalt i pp-tiden. Jeg nòt et glass vin eller to innimellom, spiste god mat, slappet av, ròyka som vanlig ogsà... Og jeg stresset IKKE med aa bli gravid, selv om vi planla det hele.

Vi hadde sex f.o.m. noen dager fòr EL (hver dag) , og deretter annenhver dag. Saa ble det klaff paa 2pp. Vi sòrget for at det ble kos og ikke stress- sex :-)

Skrevet

hei. jeg hadde slurvet litt med ppillene. vanligvis er jeg kjempestresset da, men ikke denne gangen, fordi jeg hadde eksamen å tenke på. og da jeg ikke tenkte på at jeg kunne bli gravid, så ble jeg gravid. men om man ønsker et barn, er det å tenke på noe helt annet sikkert kjempevanskelig. lykke til:)

Skrevet

Jeg ble gravid 1pp, veldig heldige var vi:-) jeg tok folat 1mnd i forkant, og drakk ikke alkohol. Vi hadde endel sex i dagene rundt eggløsning, og etter sex ble jeg liggende en halvtimes tid og slappe av. Ellers lever jeg normalt sunt og trener et par ganger i uka. Det man bør huske på at det bare er i forkant av EL og samme dag som EL en kan bli gravid, så en kan gjøre en innsats i dagene før, og slappe av resten av måneden med at sexen ikke lenger fører til graviditet, og at man venter i spenning for å se om man kanskje allerede er blitt gravid:-)

LYKKE TIL!

Skrevet

gjorde ingenting spesiellt, ble gravid etter 3 pp. Ikke noe styring med mat eller EL, bare holdt på som vanlig. Eneste som var annerledes var at jeg lå med en pute under rumpa og beina opp etterpå i ca 10-15 min. Ser ut til å ha funket bra det;)

Skrevet

Her ble det full klaff på første forsøk. Trodde det skulle gå lengre tid pga. at jeg hadde gått på pillen så lenge (ca. 8 år). Forsøkte med salvie-te som både jeg og min kjære drakk en kopp av hver dag. Ellers hadde vi sex hver dag i 5 dager rundt EL. (2 dager før og 2 dager etter i tillegg til EL-dagen). Spiste, drakk og trente om normalt. Tok folat og omega3, men fulgte ingen spes. kjerringråd.

Er 9 uker idag og forstår det fortsatt ikke. Har fortalt det til sjefen, og det er en utadejsjælopplevelse og si "jeg er gravid". Men håper bevisstheten øker i takt med "magemålet" :o)

Skrevet

Jeg har blitt gravid på første forsøk 5 ganger :P

Mista en i ma.

Jeg er overvektig, har vært det alle gangene unntatt sist.

Jeg har ikke trent så mye, ikke fulgt kjerringråd, ingen ting. Vi har vel bare vært heldige og passet bra sammen.

Skrevet

Gjorde ingenting spesielt :) visste ikke hvilken dag jeg hadde el engang, vi bare hadde sex og spiren satt første pp.

Førstemann var et lite "uhell" og jeg brukte prevensjon når jeg ble gravid med henne..

Skrevet

Hos oss klaffa det på 3. forsøk, og jeg tror det med å ikke stresse med at man prøver er kjempeviktig! (Det er jo lett å si når man sitter her med spire i magen...) Hver gang en liten tanke rundt prøving meldte seg begynte jeg å tenke på noe annet. Hva vi skulle ha til middag, hvordan jeg skulle organisere jobbedagen neste dag osv osv. Skal innrømme at dette ble vanskeligere jo nærmere IKM jeg kom, men da er det jo gjort uansett ;)

Ellers hadde vi både lange forspill og gikk rett på sak, litt sånn ettersom dagsformen var. Og koste oss sånn ca annahver dag. Men det jeg gjorde annerledes var at jeg tok med et håndkle i senga og ble liggende etter at vi var ferdige. Aner ikke om det hadde noe å si eller ikke, men det gjør jo ingen skade...

Mat og drikke var stort sett som normalt. Drikker lite kaffe og brus, så vet ikke om sånt har noe å si..

Lykke til, krysser fingrene for at det klaffer for deg snart! :)

Skrevet

Har klaffet med en gang, med alle våre.

Ikke gjort noe spesielt.

:)

Skrevet

Jeg slutta med p-pillene og fikk mensen etter to dager.

Og uka etter der så ble jeg gravid. Så det skjedde ganske fort. Trode det kunne ta noen mnd jeg så jeg trodde ikke det skjedde så fort.

men nå er jeg noen uker på vei da. husker ikke hvor mange for jeg har ikke vært hos legen enda.

Skrevet

første forsøk.

hadde ikke ventet at det skulle gå så fort. vi var på sydenferie, så hadde en ganske avlsappet periode. spiste mye god mat og noe god drikke. late dager.

vi hadde sex bare to ganger rundt eggløsning, så stod ikke på akkurat heller.

MEN vi sluttet med ppiller for over et år tidligere. tenkte at det skal iallefall ikke vere grunnen til at det tar lang tid! så har vært hormonfri en god stund. det skal jeg være neste gang også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...