Gå til innhold

Vi har så lyst på tapas i bryllupet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det? Hadde dere mange retter, lagde dere selv eller bestilte? Gikk det greit å gjennomføre som hovedrett? Eeeeelsker jo tapas begge to, og ettersom jeg ikke spiser kjøtt, og det gjør min kjære, så har vi mange muligheter der til noe alle liker og spiser. Fisk og skalldyr, skjell, kjøtt, oster, godt brød og deilige sauser:) Kalde og varme retter. Mmmmmnamnam!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes artig ut! Kanskje litt vanskelig å gjennomføre om dere blir 60 tilbords, men er dere får så hvorfor ikke!

Skrevet

Vi hadde tapas som hovedrett til109 gjester, og det gikk kjempefint!!!! Alle var veldig fornøyde. Jeg kan ikke si om det var godt for jeg klarte ikke spise noe som helst, men gjestene som har gitt oss tilbakemelding sa det var både veldig kosleig og veldig veldig godt!

Skrevet

Så bra det er gjennomførbart til mange da! Kan du fortelle litt om hvordan dere gjorde det? Hvor mange ulike retter og slikt?

Vi blir vel ca 70-80 gjester.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mange ulike retter vi hadde jeg, men jeg tror vi hadde 20 forskjellige ting, eller no'.

Vi hadde timannsbord, og tapasbuffet i rommet ved siden av, så toastmasteren sendte folk avgårde som på en godt organisert konfleir. veldig greit og koselig.

Men du kan jo lære av to feil vi gjorde, for det første så tok det ang tid med vinen, så det ble en lang rar pause før folk gikk for å forsyne seg. Mao, jeg ville startet med vinen i den ene enden og maten i den andre så man liksom får servert før det har gått altforlang tid. også glemte vi å lage en ordentlig avtale på dessert.... så vi endte rett og slett opp uten dessert og det kjenner jeg at ikke er helt greit. Vi gikk rett på kake og kaffe og det føltes litt merkelig.... fetsen ble litt rar der en stund på grunn av det, men det gikk seg til... sj jeg kjenner at det knyter seg litt i magne når jeg tenker på akkurat det. Avtalen var nemlig at den ene retten i tapasen skulle være creme brulè til alle, men det ble altså ikke noe av, så det må du sørge for at blir gjort på en eller annen måte... at det lages en klar avtale om dessert altså.

Vi hadde hele festen på et hotell og det var de som laget maten. Men vi brukte et hotell som er kjent for å ha god tapas.

Skrevet

Jeg har lurt litt på å ha langbord, med ulike retter i klynger med jevne mellomrom. Altså om vi har 10 ulike retter, så står rettene flere ganger oppover bordet, så alle får tak i det de vil ha. Så kan de som sevrere bare bytte ut tomme fat med nye fulle og varme. Kan hende det er like greit med en buffet altså, tiden får vise:)

Blir nok tapas i alle fall:D

Skrevet

Jeg ville også det egentlig, men de mente det avr så mye mat som skulle til , til så mange mennesker, at det var enklest med buffet, for da kunne serveringspersonalet komme med mer mat uten at det ble bråkete liksom...

Skrevet

Vi hadde tapas da vi giftet oss. Fikk en kjempebra tilbakemelding på det. Folk likte det og spiste godt. Vi tok kontakt med en tapasrestaurant i byen og fikk . Var rundt maten derfra. Var 60 mann og hadde buffe. Tror at 10 retter blir litt lite.. Vi hadde rundt 20 og alt ble smakt på.. Lykke til:)

Skrevet

Sikkert greit med buffet da, så får man hatt flere retter. Blir ikke plass til så mange om man skal ha det på bordet:) For å få det til å gå opp med henting av mat og severing av drikke var det en god ide å starte i to ender, en med mathenting og en med vinsjenking:) Brus og vann har vi tenkt å ha på bordet. Har nemlig vært i noen bryllup hvor mange har blitt sittende med tomme glass. Det var kjedelig og tørt:)!!!

Skrevet

åååå, vi lurer og på tapas til bryllupet vårt, virker som et litt rimeligere alternativ, sammtidig som man kan velge mellom så mye godt. :)

er det noe som kan anbefale noen bra i oslo området? har brukt noe som heter go cajun før, veldig fornøyd med dem, men det er mer creolsk/new orleans style mat.

Skrevet

Når vi leverer tapas eller har laget det i bryllup (eller andre sammenkomster) Er det som regel på koldtbordmetoden. Det er jo det enkleste. Alle forsyner seg med det de vil ha. Hvis man vil kan man jo sette ut forretter først og så hovedretter etterfulgt av desserter, men hele tapaskonseptet er jo plukk og miks så synes egentlig at alt skal komme med engang. man vil kanksje ha de fylte olivnene sammen med kyllingvingene??

Ellers går det jo ant med tapastallerken, men synes heller ikke det er den beste løsningen.

Koldbordvarianten er definitivt den som alltid blir valgt og som slår best an.

Som sagt driver vi med catering og utleiekokker så vi har en lagd en del.. Er ikke så greit og lage det selv.. Det tar MYE tid for å si det sånn og lage til en 50-100 mann bruker vi (2 stk) gjerne en 4-7 timer på. Så jeg ville nok bestillt. (ville ike brukt tid til det selv i hvertfall) Har du noen du kjenner så kan du jo spørre om hjelp men en viss kvalitetssikring og garanti burde du ha.

Hvor mye du burde ha kommer jo an på hvor mange dere er.

Bare send meg en pm, hvis du lurer på flere ting. (gjerne generelle spørsmål altså, er ikke her for å selge meg selv hehe)

vanskelig og finne igjen tråder

Skrevet

Du trenger jo ikke så mange forskjellige retter da. Jeg ville vel sånn uten å tenke meg om si ca 10 hovedretter pluss salater, grønnsaker, sauser, brød og poteter og div antipasti...

Man kan jo selvfølgelig ha så mange man vil, men noe mer en 15 hovedretter er egentlig litt unødvendig av denne grunn.

-tenk hvis du skulle spise og likte og kunne spise alt, så ville du blitt mett før du rakk og smake på alt.

-Jo flere retter jo mindre av hver rett, daa kan man kanskje ikke få forsynt seg av det samme flere ganger, og det er viktig for de som ikke liker alt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...