Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hei Jenter! Nå har jeg ikke drukket en dråpe siden jeg ble gravid! (jipiii) Har kjempe lyst på rødvin og har allerede kjøpt brystpumpe i tilfelle jeg skulle drikke. Spm er: hvordan er det med amming og alkohol!? Jeg hører såååå mange som sier at det gjør ingenting hvis du drikker et glass... Jeg er selv utlending og i Frankrike drikker ALLE litt f.eks ( veldig moderat!) uff! har noen av dere råd??
LadyLuck & Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 de generelle tipset/rådet fra JM er vel å ikke gi babyen av melken 1/2døgn etter alkoholinntak.
♥gullegull08♥ Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Har tenkt litt på dette jeg og. Gleder meg til den dagen jeg kan ta meg et lite koseglass igjen Vet bare at du får kjøpt noen test stripser som du kan teste melken for alkohol.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Har hørt at noen har skrevet noen oppgaver om dette, og de har funnet ut at det er ekstremt lite som går over i melka. Uansett er det ingen offisiell forskning som går inn på dette. I denne forbindelsen har jeg hørt at en halv flaske overhodet ikke er noe problem. Uansett, hvis du drikker et glass vin rett etter amming, er det ikke mye igjen av det til du skal amme igjen. Du trenger ikke pumpe ut melk, for melka holder samme promille som blodet ditt, og så fort blodet ikke har noen promille lengre, har ikke melka det heller. Mange i Norge har en veldig anti-alkoholholdning også når man ammer, men jeg synes vi skal kose oss med et glass vin eller to hvis vi ønsker det =)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Det tar 3 timer å forbrenne et glass vin. Alt om amming og alkohol står i ammeboken som man får hos jordmor eller lege.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Det tar 3 timer å forbrenne et glass vin. Alt om amming og alkohol står i ammeboken som man får hos jordmor eller lege.
Han79 Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Lærte på svangerskapskurset at INGEN alkohol til mor de første 6 ukene. Leveren til barnet er ikke klar for det. Derette kan man vel følge de geerelle rådene om 3 timer osv. Den promillen du har i blodet, vil være tilsvarende i melken du gir barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå