Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor liten er han da?? Finnes nattbleier for litt "større barn" 4-5 år..Ellers er det vel abre vanlige bleier...

Skrevet

han er under 2 år, bruker nu de største bleierne om natten, men ser klumpete ut

Skrevet

Kanskje han får for mye å drikke rett før leggetid?

Skrevet

Nei, det gjør ikke det, og det er rart, for det synes jeg da vitterlig det gjorde før da mine eldste brukte bleier???

Men du får prøve deg frem med ulike fasonger, størrelser og merker, så dfinner du kanskje noen som ikke lekker til slutt.

Skrevet

Jeg fikk tips om å bruke Up&Go-bleier om natten. Ikke en dråpe sneik seg ut! :)

Skrevet

Da får jeg prøve det :-)

Han får flaske før han legger sig, men ikke mere end 1.5 dl. det er kveldsmaten hans, så tror ikke det er mye mere end om han hadde drukket vann til en brødskive??

Skrevet

Vi sliter med det samme her også. Mini er snart 6 mnd og legger seg som oftest over på siden når han sover. Har prøvd mange forskjellige bleier nå, men det er lite som hjelper. Vi har faktisk måtte ty til dobbelt opp med bleier, altså en vanlig bleie og en større up&go bleie utenpå. Blir dyrt i lengden dette her...

Skrevet

Jeg er også en av de som forundres over at det ikke finnes egne bleier som er beregnet for nattbruk. Det fantes som en annen her sa før i tiden. Da hadde man egne poser med dagbleier og nattbleier som selvsagt var tykkere enn dagbleiene siden de skulle sitte på lengre. Det rare er jo at dagens bleieprodusenter selv anbefaler at en bleie bør skiftes vær 4-5 time på dagtid, men om natten mener de altså at bleien skal kunne tåle å være på i opptil 10-12 timer i strekk eller kanskje enda mer. Mitt inntrykk er at Libero sine bleier er tykkere enn Pampers sine, og vanlige bleier med borrelås har bedre oppsugningsevne enn trusebleier. En løsning dersom man opplever lekkasjer hver natt og allerede benytter de største og tykkeste bleiene, så kan man unngå problemet ved å forsterke en bleie. Det man gjør er i praksis å benytte to bleier om gangen, men man kutter opp den ene bleien og bruker som innlegg i den ene bleia. Man skjærer altså bort allt rund selve bleien slik at man bare får en rektangulær bleie og så fjerner man undersiden av bleien slik at urinen får muligheten til å renne igjennom og ut i den ytterste hele bleien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...