endelig mamma t 2 :) Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Har nå i andre trimester funnet formen tilbake igjen, heldigvis. Var veldig plaget i begynnelsen, kvalm, lite mat og mye migrene. Dette har nå heldigvis gitt seg, jeg spiser som en hest igjen, og er glad og fornøyd.. Det er bare det at noen dager føler jeg meg fullstendig tappet for energi. Alt er tungt.. Får så utrolig dårlig samvittighet, føler at jeg ikke får gjort noe disse dagene. Klarer ikke å få lest mye (er student), klarer ikke å gjøre husarbeidet, vil mest bare sove. Mannen min er veldig snill og omtenksom, og sier det ikke gjør noe, han tar alltid i et ekstra tak de dagene jeg er kaputt. Men samvittigheten tar snart knekken på meg..! Andre som føler at energinivåene er noe redusert? Hvordan skal man klare å legge vekk tankene om at man må være "den perfekte Kvinnen" de dagene det rett og slett blir for tungt..?
Lille Luna Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har også hatt det slik, og har funnet ut at det ikke er noe vits i å la den dårlige samvittigheten gnage. Tenk på den store jobben du gjør nå som du er gravid! Det er jo ikke rart at du blir sliten. Ta vare på deg selv, det er det beste du kan gjøre. Og vis omverdenen at du forventer at de skal ha forståelse for at du er gravid og ikke har den samme energien som før. Vi jenter skal ofte være så pliktoppfyllende og kaver etter å være perfekte, men for hva? Jeg tror det eneste vi oppnår med det er å bli slitne. Jeg synes den eneste man skal være mest pliktoppfyllende for er seg selv og sine behov for hvile når man er gravid (kanskje ellers også?), uten at man skal føle seg som en egoist fordet. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå