meg & to små vampyrer Skrevet 3. mars 2008 #27 Skrevet 3. mars 2008 Nei, har desverre ikke råd til det nå. Håper å å råd igjen om et års tid kanskje.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 3. mars 2008 #28 Skrevet 3. mars 2008 Jeg sparer 200 kr i mnd til gutten vår, syns ikke jeg har råd til mer siden jeg er student, men skal nok øke beløpet når jeg får fast inntekt :-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. mars 2008 #29 Skrevet 3. mars 2008 Sparer til han ja. Men på mitt navn. Så slipper jeg å tenke på at overformynderiet kommer inn:) Trekker fast 200 kr i mnd. + at jeg fører enkelt over fra min konto til "hans" noe ekstra i mnd. Alt etter hvor mye penger vi har. Han får også masse i sparebøssa si, som skal inn på kono.
mamma >to gull Skrevet 3. mars 2008 #31 Skrevet 3. mars 2008 Sparer barnetrygden til han. Og selvfølgelig pengegaver han ellers måtte få
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 3. mars 2008 #32 Skrevet 3. mars 2008 Sparer til barna, men det meste i vårt navn så ikke overformynderiet går inn og tar kontrollen over barnas penger.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #33 Skrevet 3. mars 2008 vi sparer 500kr hver mnd til snuppa og vil også gjøre det til fremtidige barn. Dette skal hjelpe med førerkort evnt annet kostbart.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #34 Skrevet 3. mars 2008 Vi sparer hele barnetrygden. Pluss at vi legger på alle småpengene våres på sparebøssa hans, og når vi har panta flaske legger vi tilsvarende beløp i sparebøssa hans..
Kjukka Skrevet 3. mars 2008 #35 Skrevet 3. mars 2008 2000 ,- i mnd. Barnetrygda og en tusenlapp ekstra...
silia Skrevet 3. mars 2008 #36 Skrevet 3. mars 2008 Her sparer vi i aksjefond. 500 pr barn i måneden. Har måttet flytte sparingen over på mitt navn nå for de eldste, siden overformynderiet kan komme inn fra 75 000. Det er rimelig frekt at staten kan gå inn og styre pengene som jeg selv har spart til de. Forstår at de har en funksjon i forhold til barn som fks arver mye ol, men synes ikke at det er rett at de kan blande seg inn når det er foreldrene selv som har spart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå