mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Knerten har som jeg nevnte i går fått bronkitt... Og han har fått antibiotika (æsj) I tillegg har han hatt matnekt i noen dager... Han drikker mye og får kanskje i seg noe mat i løpet av dagen. I går bestod det av en halv grillpølse og 2 kjeks. Men det kan da umulig være særlig godt for lille magen??? Altså antibiotika og ingen mat.... Må jeg tvinge han til å spise??? Jeg er litt uerfaren på dette området, noen som vet??? Ellers ringer jeg bare legen min. Men han har stengt i dag og i morgen.
dritgrei hei hei! Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Antibiotika er ikke æsj, når det trengs! Det trenger du ikke være lei deg for. Alt som er naturlig er selvsagt flott, men når de har jo ikke funnet opp skolemedisinen for å være slemme, en god kombinasjon er fint, og det har du i hodet. så slapp helt av og pust lettet ut fo rat han får hjelp. Når det gjelder mat og antibiotika, så er det med biola det aller viktigste.det er sterkt for magen å få antibiotika, men om du ikke får i ham noe særlig så er det ikke så mye du får gjort... men med syke unger er alle triks lov, så om du gir ham bolle med nugatti på så er det bedre enn at han går uten noe mat tror jeg. Her i huset går biola med bringebær ned på høykant. Kan du ikke prøve det, så han liksom venner seg til noe som er litt tyngre enn vann, kanskje han blir sulten da. Mat og tvang hører ikke sammen så det ville jeg ikke gjort, men alt som er god hadde jeg laget. De leiker jo alt som ikke er bra for dem. mat med salt i, eller sukker. Prøv å lage potetmos med litt suppebuljong i.... buljongen inneholder ikke så mye drit, men gir god smak på potetmosen, og det er populært her når dritgreijenta ikke vil ha noe. det kommer til å gå helt fint, men jeg tror å få i ham litt mat samma hva det er, er lurt.
dritgrei hei hei! Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 ivrig = skrivefeil men det tåler du vel :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2008 Nei, jeg skriver ikke æsj for antibiotika......Men æsj for smaken. Lille Knerten brekker seg når han får medisin, og jeg føler meg som verdens verste mor som tvinger det ned i halsen hans ) Jeg har prøvd mye usunt også, men uten hell. Når Knerten ikke vil ha is engang......Da er han syk. Men får prøve videre, kan jo hende at noe går ned. Er egentlig mest redd for lille magen som bare får flytende og antibiotika. For som du sier så er det sterkt for magen.
dritgrei hei hei! Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 ikke is en gang nei... da er han slappesen... usj. Jeg har en gutt som fra han var 6 mdn til han var 4 år hadde opptil fire antibiotikakurer i løpet av en vinter for å overleve rett og slett, og de sa alltid til meg at det viktigste var å få i ham drikke, så det går nok helt fint!!! Men jeg er jo bar mamma ikke lege. Du kan jo ikke gjør eså mye mer enn u gjør liksom. nå antibiotikaen begynner å virke i dag eller i morgen, så skal du se han blir sulten igjen, så det er ikke mange dagene han kommer til å leve på drikke uansett... tror du ikke det går fint? jeg tror det, det er min erfaring i alle fall.
Gummelillan Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Har ikke peiling, jeg. Ville bare bryte inn og si god bedring ;-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå