Gå til innhold

Da har jeg født en herlig liten gutt med navnet Thorgrim - 28.februar


to herlige karer + baby 7.3.12

Anbefalte innlegg

Hadde en fantastisk fødsel, som gikk unna på to timer:-) Og nå sitter vi her med en vidunderlig gutt.

Som min forrige fødsel startet alt med at vannet gikk i 3-tiden. Ringte føden og gikk for å prøve å sove, hadde jo ikke rier enda. ca halv fem begynte riene, men de var ikke særlig tette. Etter en halvtime var det ca 6 min mellom, så da ringte vi barnevakten. Min svigerinne var på plass i løpet av få minutter, selv om vi sa at hun ikke trengte stresse.hehe. Vi fikk pakket sammen alt vi skulle ha med oss og gjorde barnehagesekken klar til den kommende storebror. Så bar det avgårde til sykehuset. 4 minutter mellom riene. Kjøreturen til sykehuset tar ca 20 min, og da vi kommer inn er det fortsatt hele 4 minutter mellom. klokken var da blitt 6. Jeg ble undersøkt og hadde dårlige (lite effektive) rier men n åpning på 5 cm. Jordmoren tøyet litt i livmormunnen, sinnsykt vondt forresten. Dette gjorde hun siden vannet var gått og for å få fart på riene. Halv 7 fikk vi tildelt fødestue. Da klokken ble 7 tok riene seg skikkelig opp. De varte lenge og kom ganske tett. Halv 8 var det såpass vondt at vi ringte på jordmor. Hun sjekket meg og jeg hadde da 6 cm, og han lå halvveis nede i bekkenet.

08.10 begynte pressriene og 08.28 var han ute.

 

Hadde ikke noe smertestillende, klarte å få kontrollen ved å puste og avslappe kroppen. Det var helt utrolig, hadde aldri trodd at jeg skulle få slik kontroll. Jeg fødte i sideleie. Mannen min stod på siden og holdt beinet mitt opp. Da hodet kom ut roet riene seg skikkelig og det tok en stund før neste rie kom og fikk ute kroppen. Gutten vår skreik før kroppen var kommet var kommet ut. Det var en skjelden en, sa jordmor, men faktisk så gjorde storebror det samme. Hehe.

 

Thorgrim kom altså til verden 28.02.08 kl 08.28, bare 0,2 og 8-tall

 

Han var 52 cm, 3614 gram og 35 rundt hodet

 

 

Håper flere får en like fantastisk fødsel som jeg har hatt.

 

Lykke til damer!

 

Ta gjerne en titt på bildene mine, legger ut noen av herlige Thorgrim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en fantastisk fødsel! Gratulere så mye med lille Thorgrim! Han var kjempefin!! :)

Kos dere masse videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, lykke til med din fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...