Gå til innhold

hvor farlig er stress og tungt arbeid i uke 14?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. på lørdag hadde jeg en veldig hektisk dag på jobben. var 14+4 da. jobber i en cafe og det var mye stress den dagen. løp rundt over alt å plutselig kjentes det ut som jeg skulle gå i bakken. ble så svimmel og kvalm og fikk skikkelig hetetokter. ble veldig skremt. hadde ikke noe annet valg enn å fortsette å jobbe. men prøvde å ta det litt roligere. følte meg dårlig resten av dagen. har vært redd for at dette kan ha skadet fosteret. har vært på tidlig ultralyd i uke 13 og da fikk vi se et nydelig foster. alt så bra ut da. men lurer på hvor mye stress et lite foster kan klare. med tanke på at jeg er over 12 uker.

og hva regnes egentlig som tungt arbeid? løfter ikke noe tungt eller noe. men blir mye bøying og løping frem og tilbake..

håper noen svarer meg.

bekymret:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg har en veldig stressende jobb jeg også, mange små barn :) Da jeg var hos legen målte hun litt høyt blodtrykk to ganger på to uker, så hun ville sykemelde meg med en gang. har aldri hatt høyt blodtrykk før, så jeg fikk sykemelding rett og slett for å ha tid på meg til å roe ned. Er 15+1 idag. Men tror nok at èn dag med stress ikke vil ha noen innvirkning på barnet, men at hvis det varer over dager og uker at man er mye stresset, så vil jeg tro at det ikke er så heldig for barnet...Men VET ikke noe sikkert om dette altså.Første gang for meg dette her :) Men kanskje du skal snakke med legen og sjekke blodtrykket ditt for å være på den sikre siden...?

Skrevet

hei hei. takk for svar:) legen sjekket blodtrykket mitt sist gang jeg var til kontroll. har alltid hatt lavt blodtrykk og det var det nå og. men hun sa det bare var bra nå som jeg er gravid. eneste er at jeg kan bli svimmel om jeg reiser meg litt for fort. ja håper ikke det hadde noen uheldig virkning på barnet. ble bare så dårlig den dagen. og derfor veldig bekymret, men hadde spist veldig lite og (grunnet kvalme om morgenen) så kan hende det var et tegn på at kroppen trengte mat og. ellers er jeg veldig forsiktig og stresser lite så om ikke det roer seg på jobben fremover. (i helgene det er verst) så får eg heller få meg en sykemelding.:)

klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...