Gå til innhold

Bekymringer, gleder og sorger i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til alle dere som er gravide, tidlig eller sent.

Jeg er i uke 7, og er gravid for første gang. Går på skole, og skolen er informert om min situiasjon, og er meget positiv, gudskjelov.

Jeg leser mye på nettet, og tenker mye, på alt, og ingenting. Jeg tenker mye på alt som kan gå galt, og at det er svært vondt å bare gå og fokusere på de negative tingene. Dette barnet ønsker vi oss så fælt, og jeg ber hver kveld om at alt skal gå bra, fra begynnelse til slutt. Vet ikke hvordan jeg takler det hvis ting skulle gå "rett vest". Ja der ser dere, jeg orker ikke skrive ordet "miste" engang før jeg nesten begynner å sippe...

Jeg trenger noen som kan berolige meg litt... Det hadde hjulpet litt å fått kontakt med andre som har det slik som meg. Det er akkurat som om jeg ikke helt klarer å ta denne enorme gleden til meg. Selvom jeg er enormt takknemlig og UTROLIG glad over å kunne få oppleve denne gleden.

Litt om meg: 27 år, trent styrketrening, sykling og spinning i 11 år. (er spinning instruktør, men ikke akkurat nå). Veldig glad i fysisk aktivitet. Opptatt av å spise sunn mat, og fortsetter med dette i svangerskapet. Har ikke vært alvorlig syk noen gang. Slank, muskuløs benbygning. Har en fantastisk samboer, som er far til barnet. Samt at jeg har en veldig fin familie rundt meg.

Vi har ikke sagt det til familiene våres enda, men det skal vi til helgen som kommer. Da blir svigermor glad!

Sånn teknisk sett, så har jeg det bra med meg selv, og miljøet rundt meg, så "det meste" ligger til rette for at dette skal gå bra........ men ingen råder jo over naturens krefter.........

Kan noen være så snill og hjelpe meg med å smile litt, og ikke bekymre meg så veldig. Selvom det er jo viktig å tenke fakta og konsekvenser.

TUSEN TUSEN TAKK FOR SVAR.

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 1Charlie :)

Er det noe spesielt du føler at du har behov for å snakke om?

Kan prøve å se om jeg kan hjelpe deg litt...

Selv er jeg 28 år og gravid i uke 30 med barn nr. 2...

hvis du har lyst kan du sende meg en personlig melding så kan vi prate litt der eller her hvis du vil det..

Samme for meg...

Hilsen Palomino i mai-klubben

Skrevet

Heisann.

Du har alle ting rundt deg som fungerer godt, du har en liten spire i magen din som du garantert kommer til å glede deg mer og mer over utover i svangerskapet.

Når magen begynner å vokse og du begynner å kjenne de små sparkene, og ikke minst når du for første gang få høre den lilles hjertelyd, da vil du garantert SMILE.

Vet ikke hvor mye jeg kan berolige deg, eller få deg til å smile, men et svangerskap innebærer vel for mange noe av det du føler. En er engstelig innimellom. Husk på at det skjer noe med kroppen, og tusenvis av hormoner er i sving.

Når en ønsker barnet så sterkt, tror jeg det er helt naturlig at en har mange av de følelsene som du kjenner på. En vil jo så gjerne at alt skal gå bra. Og vi vet jo heldigvis at det stort sett gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...