Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 jenta mi er født i januar.. hvis jeg ikke bruker prevensjn, kan jeg da bli gravid nå og få ny baby i slutten av året?? da har jeg 2 barn født samme året... er det mulig?
@nemone Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 hvis eggløsningen (og da mensen) starter så kjapt igjen etter fødsel så er det jo mulig.
MammaT2 + prøver Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 hei.. ja d e mulig. jeg har ei jente født februar 07 og ein gutt født desember 07..
dimeglio Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 .....men har hòrt det ikke er saa lurt i forhold til din helse og babyen i magen. Anbefalt minst 1,5 aar, da er kroppen saann som den var fòr graviditeten igjen. Og stakkars fòrstemann...han/hun faar sannelig ikke mye tid alene med mamma og pappa...mener jeg, da..........
Anquor Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 mulig ja men lurer litt, hadde du hatt de i samme klasse på skulen då? og ei tillegsopplysing; kroppen brukar 7år på å kome tilbake til same stand som den var i før du blei gravid. men det er vel ikkje noko mål
Kjukka Skrevet 4. mars 2008 #7 Skrevet 4. mars 2008 Jepp... er fullt mulig, du får en tidlig på året og den neste helt i slutten av året
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Hvis du får barn så tett, spesielt samme året, blir de såkalte pseudotvillinger (tror det er mindre enn 2 år mellom de). Visstnok noen utfordringer med dette , blant annet at det eldste barnet ikke får være lenge nok alene sammen med foreldrene, at det yngste barnet tar igjen og går forbi det eldste barnet i utvikling. Særlig er dette tilfelle om det er en jente som er yngst og en gutt som er eldst. Jenter utvikler seg ofte raskere enn gutter på en del områder. Det kan oppstå uheldig konkurranseforhold mellom barna. Fordelen er at barna får en bror eller søster som er lik i alder, gjennom oppveksten og de blir nært knyttet til hverandre. De har alltid en lekekamerat.
ruffen Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Reagerer litt på det dimeglio sier her ang at førstemann ikke får mye alenetid med mamma og pappa hvis det kommer en baby til ganske raskt. Er det liksom alltid synd på nummer to, tre, fire osv.? De vil jo alltid måtte dele med storesøsken... Gjør det noe da? Eller hva med tvillinger? Det eneste som må være litt dumt med å få barn SÅ tett som det beskrives her, er vel viss man har tunge svangerskap og liten baby. Har forresten hørt om noen som fikk to tvillingpar på ett år. ) Tenk det, fire unger i samme skoletrinn...hehe..det høres travelt ut det.
lifa og Eline Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 hadde nabosøstre der hun ene var førdt i januar og hun andre i desember. så ja, det er ikke noen umulighet
bruse Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 selvfølgelig er det mulig.. Kjenner en som har barn født i januar og desember samme år. Han fortalte at de mistet litt permisjon pga dette. Fordi han ikke kunne få permisjon med nr 1 mens mamman var i permisjon med nr 2.
Gjest Skrevet 4. mars 2008 #12 Skrevet 4. mars 2008 Jeg venter pseudotvillinger jeg, og ser da ikke noe problem med det? (det er når det er 24 mnd eller mindre mellom man kaller dem dette) Det eldste barnet får ikke være lenge nok alene med foreldrene? Hva da med barn nummer 2 eller 3 osv? Er det liksom mer synd på de barna som ALDRI får mamma og pappa helt for seg selv? Blir det liksom noe galt med dem eller?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #13 Skrevet 4. mars 2008 Vil jeg tro at det er anderledes å være den eneste alene med sine foreldre, og så få sjokket med at en ny en plutselig kommer, enn å bli født som nr 2,3,4 eller 5 for den del og ikke vite om noe annet. Men du hisser deg opp som vanlig....djeeez...
dimeglio Skrevet 4. mars 2008 #14 Skrevet 4. mars 2008 Jeg mente ikke det jeg skrev som noen kritikk til de som velger aa faa barn tett, altsaa.... det er bare saann JEG fòler akkurat naa som jeg har en gutt paa 3,5 mnd. Jeg ònsker meg kjempemye en liten jentebaby ogsaa, gjerne med en gang, men faar liksom litt daarlig samvittighet for lillegutten min... Jeg tenker aa vente til han er godt igang med barnehagen hvertfall. Saa kan jeg ha masse tid med ham naa og masse tid til nestemann mens han er i barnehagen. Men hatten av for de som klarer det, altsaa!
dimeglio Skrevet 4. mars 2008 #15 Skrevet 4. mars 2008 Forresten enig med anonym her med at det er forskjell paa aa vaere fòrstefòdt enn aa vaere 2, 3 osv....
Kosel Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 da er jeg det...jøss 21mnd mellom meg og lillebrorsan... Trodde det var når det ble ikke mer en 12mnd mellom jeg... jaja vi har nå hatt en strålende oppvekst med mye glede av hverandre vi!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #17 Skrevet 5. mars 2008 En kompis av mannen ble pappa i både januar og desember 07. Det gikk 4mnd ut i 2svangerskap før de fant ut hvorfor hun hadde så vondt i magen For menn er det enkelt å få 2 samme år, min mann har en sønn født i Juli, og vår sønn født i desember
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå