Gå til innhold

Sykt barn på samværshelg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga var vesla hos faren sin, jeg dro på besøk en del mil unna til venner jeg ikke har sett på ca 10 år som jeg har funnet via nettet. Tok oss en del vin osv så jeg var ikke "kjørbar" før langt utpå dagen i går. Kl 8 får jeg sms om at hun vil hjem da hun er syk. Jeg svarer at det går ikke pga avstang og alkohol. To timer etter ringer stemor og sier: Jeg bryr meg ikke ofte med hvor du er men nå kommer du og henter dattera di!! Hun har spydd som en gris i hele natt, hylgriner, vi må kjøre ettåringen bort og skal ha visning her kl to i dag!!

Det går ikke svarer jeg, jeg er ikke kjørbar. Da ropte hun: da får du få noen til å kjøre deg!! og slang på røret

Jeg var så sint pga oppførselen, avtalen er at han skal levere på mandag morgen på skolen. Og han sender henne hjem hver gang hun er syk, evakuerer lillebroren hennes pga smittefare... Huff for et styr, endte opp med at jeg sa det her er for drøyt! Jeg kan hente henne i dag, men det her er siste gang hun kommer hjem pga sykdom. Vesla vil ikke lenger reise til pappa'n sin, har forsøkt i mange år å oppmuntre henne til å reise, til å snakke med pappa osv. Men nå føler jeg at nok er nok, etter påskeferien tvinger jeg henne ikke avgårde lenger...

Er jeg urimelig?

Velger å være anonym denne gangen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke urimelig, han skal da ha datteren like mye som deg fordi om hun er syk!

hadde nok ikke tvunget henne avgårde, men prøvd å oppsøke familivernskontoret for tips og råd??

Skrevet

Du er slettes ikke urimelig. hallo! Bf må nå klare å ta varepå syk datter . Ikke rart hun ikke vil hos pappaen sin- hadde ikke tvinget jeg heller.For jo lov å være familiemedlem bare når hun er i fin form men slik er det nå ikke alltids.

Skrevet

Ja jeg har vurdert familievernkontoret, men hun er 7 år så jeg føler han bør kunne snakke med henne selv om de tingene som ikke stemmer der. Det er nemlig en del annet som skurrer der også.

HI

Skrevet

Jeg hadde mildt sagt blitt dritforbanna! Syke barn trenger omsorg, ikke sinnsyke stemødre som står og hyler!! Jeg ville ikke sendt mitt barn til en pappa og en stemor med den kvalmne holdningen der!

Skrevet

Hmm...det er nok desverre IKKE uvanlig det her nei.....Sønnen vår som er 7 år er det også slik med....selv om stemor ikke har ringt meg enda...hadde hun gjordt det hadde jeg klikka iallefall! Om hun ikke hadde takla det så hadde jeg driti i det....det er faren sitt ansvar når sønnen er syk....men her er det blitt slik at sønnen ringer heim og sier han gjerne vil heim ...nå skal det sies at eg stort sett alltid er heime pga sykdom da...så han har fått komme hjem....men om jeg syns det er riktig - NEI....Barnefar slipper enkelt unna alt som har med ubehageligheter å gjøre----her presterete BF å sende sønnen hjem til meg en lørdag kveld pga at BF hadde migrene....so what! Det skulle vert jeg som sendte han til han i og med at jeg er kronisk syk.....da er det ingen hjelp å få....

Ble langt det her...men det er som du ser desverre ikke uvanlig.....

Vi kan jo leve i håpet om at det skal endre seg...selv har jeg gitt opp den teorien....

Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig!!! Faren har henne: det er hans ansvar. Om lillebroren blir syk så blir han syk da... jeg skjønner ikke problemet. Jeg er selv stemor til en jente på 10 og vi har da henne når vi skal ha henne. Lillebroren her får tåle å være syk i så fall, men de trenger jo ikke sitte opp på hverandre og hoste på hverandre heller. Jeg synes hun stemoren til datteren din er direkte ufin mot deg. Hva regnet hun med??? Faren skal da ta vare på jenta si også. Det er jo kjempe viktig!!!!

Skrevet

småen er hos meg når han e syk. rett og slett fordi han e mammalt da. syns bf kunne prøvd litt mer, men kan ik tvinge han...

svigermor kan du jo bare drite i! hun er jo bare frekk!

du liker nok ikke at jeg sier dette, men hvorfor drikker du så mye når du har barn? ok å smake litt, men barna skjønner om du drikker eller ikke.... vi har avtale om at om det er noe, er det bare å ringe og jeg kommer så fort jeg kan. jeg er alltid klar for å ta meg av barnet mitt.

Skrevet

er ikke snakk om å drikke mye...

hun har trossalt barnefri og skal ikke ha barna igjen før mandagen, da kunne nok jeg også tatt meg en fylle kule!!

men rører ikke alkohol når jeg har barna, det er jo en selfølge, og det tror jeg *ALLE * er enige om!!

hun kan ikke holde seg borte fra alkohol i tilfellfelle bf sku ringe å si at datteren er syk og hun må hente henne lixom...

har han barna, så får han pigede meg stille opp å ha de fordi om de er syke, vi må da ha dem vi fordi om de er syke!! (??)

Skrevet

Dersom datteren min er syk før hun drar til far så blir hun hjemme hos meg. Men dersom hun blir syk i løpet av en samværshelg så blir hun hos far. Så jeg synes ikke du er urimlig nei. Vi mødre kan ikke stå klare på sekundet å hente barnet vårt hver gang far har samvær.

Jeg har hvertfall ikke mulighet til det, spesielt hvis jeg jobber en helg han har samvær. Jeg kan ikke forlate jobben min sånn uten videre, med mindre det er snakk om noe akutt alvorlig som har skjedd.

Det har hendt en gang at vesla har blitt syk hos far under samvær, men da ble hun der til søndagen. Var ikke et spørsmål om at jeg skulle hente henne før, far sa bare i fra at hun hadde blitt syk men at han tok seg av henne å at hun hadde det bra, er jo ikke snakk om at hun skulle være der i mange dager. Men under en samværshelg på 2 netter så må jo far klare å ta seg av et sykt barn, å barnet har heller ikke noe vondt av å være hos far et døgn eller to når det er sykt.

Skrevet

Ehhh...ok å smake litt å kjøre bil? Vet du, jeg synes heller det er uakseptabelt å kjøre om du bare har smakt litt. Har vi barnefri helg må vi kunne stole såpass på pappaen til barna våre at vi kan ta oss ei øl eller vin uten å tenke hvis om og atte.

Skrevet

Det her er første gangen jeg har drukket mer enn 3-4 cider siden oktober i fjor, det er ingen vane for meg å drikke så mye, men jeg regner da med at en far på 35 år kan klare å takle et sykt barn. Og dessuten var jeg på fest med venner jeg ikke har sett på 10 år! Vesla vet godt at noen drikker, men ser ikke noe dumt med det, er jo sånn verden er!

Takk for støtten dere andre

Hi

Skrevet

Herrefred hvor lite empatisk dere er. Greit stemor er ei bitch, det er ikke farlig å høre.Men stakkars lita jente som ligger syk. Har noen av dere vært syk noen gang? Da burde dere vite hvor godt det er å få være hjemme i det vante,og trygge, og helst med mor som stuller for seg. Ikke en stemor (ingenting galt med stemødre altså), og heller ikke en far (som man har litt sammvær med)kan gjøre samme nytten som en mor (eller den som har daglig omsorg og kjenner barnet best) Jeg er selv alenemor til 4 barn, og er noen av dem syk er jeg snar å sette himmel og jord i bevegelse for at de skal ha det så godt som muligt. Høres nesten ut som barnet er til et stort bryderi, og at det ikke er så nøye om hvordan hun har det. Stakkars jente.Det er jo hun som skal settes i fokus, og ikke hvem sin helg det er til å ha henne.

Skrevet

Bra sagt anonym 22.18.

Skrevet

Hun gjør nok alt for ungene sine..men d er da vel aldri d beste for barnet å være sammen med mor som har drukket??!! Tror ikke det!!! Jeg syns mor skulle kunne ta seg ordentlig fri når hun har barnefri..Selv hadde jeg hentet jenta om jeg var edru ja, men ikke etter at jeg hadde drukket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...