kattungen Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 Hadde en MA i november og ble gravid igjen i desember. Har vært veldig nervøs og ikke klart å glede meg over graviditeten og er stadig på symptomjakt. Var på UL i dag 10+2 (legen mente jeg kunnne være noen dager lengre til og med) og denne gangen var det et hjerte som slo og et sprellende foster. Er så glad nå, for det var så fælt å komme på UL sist å oppdage at det ikke var noe mer (var 12+4). Så nå kan jeg endelig slappe av og tenke at det går bra denne gangen. Puh, for en lettelse og lykke!!!!!!!!!
tett og nett Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Grattis med graviditeten og det sprellende fosteret=)
Daisy :) Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Så kjekt å lese!!!!! Jeg går å venter å venter ska til UL om to uker, er da 7+2, å det er jo en evighet, teller dager. Jeg hadde en MA i uker 12 sist gang, så har jo panikk for at det ska være noe galt. Derfor ekstra kjekt å lese Var du første gang til UL i uke 10 ?
lin76 Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Gratulera så masse! Hadde akkurat same opplevinga sjølv - fekk "endeleg" sjå at det var liv då eg var 10+2 (Meir her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/137004773). Er så stor lettelse!
liljen Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 heisann for en gladmelding;O) kjempe lykke til. fikk du menstruasjonen tilbake før du ble gravid igjen?
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 jippi kattungen:-) lenge siden jeg har hørt noe fra deg. og dette var fantastisk:-) herlig og nå kan du nyte tiden fremover:-)
kattungen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for alle gratulasjoner, dere er så koselige alle sammen:) Svar på spm: Ja, dette er 1. UL. Fikk beskjed at det ikke er noe vits før uke 9-10 da de fleste MA skjer før dette. Og jeg var på UL i uke 7 og så hjertet slo forrige gang, likevel gikk det ikke bra. Det er fælt å vente, men da får man et sikrere svar. Jeg hadde 1 mens i mellom. Fikk utskrapning helt i begynnelsen av november, fikk mens tilbake etter knappe 4 uker, og siste mens nå var 22. des. Så det gikk fort:) Fest del lille spire: Har ikke sett deg heller så mye. Vært innom her, men har vært litt bekymret i forkanten av denne ULen, så har tatt det rolig, hehe:) Hvordan går det med deg?
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 kaster opp fortsatt, og kvalm hele dagen så er 50% sykmeldt:-) så det nyter jeg faktisk..ellers urolig annen hver dag. hadde ul sist tirsdag, alt fint:-) er 10+0 i dag..skal på ny ul neste tirsdag:-) og er alt fint da tror jeg, håper jeg at jeg slapper mer av,..fikk du ul på magen?? det gjorde jeg sist uke.;-)
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Gratulerer, Kattungen! Det er utrolig oppmuntrende å lese en hyggelig beretning som din, for jeg opplevde akkurat det samme som deg med en MA som ble oppdaget i uke 12 sist jeg var gravid. Denne gangen hadde jeg også UL i uke 7 hvor alt så fint ut, og skal inn til neste UL på torsdag, og da er jeg 10+1. Takk for at du delte dette med oss! Jeg håper at du slipper å bekymre deg mer i dette svangerskapet, og bare kan kose deg resten av tiden!
kattungen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2008 Jeg er jo også kvalm og sm 50%. Føler det nesten er for lite, for det er så vidt jeg klarer å ta meg av lillemann etter jobb. Ligger bare på sofaen og kaster opp med en gang jeg anstrenger meg litt (dvs. lager middag, går tur eller er på jobb). Så utrolig bra at du får så mange UL og stadig kan sjekke at spiren din har det bra! Etter neste UL kommer du sikkert til å slappe litt mer av, vi er jo over et verste nå! Vet at du har erfaringer som gjør at du er stresset, men jeg er sikker på at denne gangen går det bra. Og tror nok du har en liten jente i magen, siden jenter tåler mer på et tidlig stadium, hehe:) Jeg fikk forresten innvendig UL. Det fikk jeg også i uke 12 forrige gang. Sikkert litt forskjellig praksis, men må jo være litt mer behaglig med utvendig, da:)
kattungen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2008 Tallulah Bankhead: Tusen takk for støtte! Skal tenke på deg og vil gjerne høre hvordan det går med deg på tordag, jeg er sikker på at det du får en godd opplevelse denne gangen! Vet akkurat hvordan du har det nå, ikke lett dagene fremover. Masse lykke til!
kattungen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2008 Denne var til fest del lille spire, hehe. La seg litt feil...
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 ja du ser jo bedre på innvendig, men legen ville ikke "rote" for mye der nede etter blødningen, og jeg fikk se hjerte og et hopp så da holder det for meg:-) men etter legen sa det tørr jeg heller ikke kose med mannnen enda:-) hehe, men det tar vi igjen:-) hvor bor du? stavanger her..
kattungen Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2008 Jeg fikk også beskjed om å ikke kose, da morkaken lå delvis i åpningen. Den kan fotsatt flytte litt på seg, så det vil vi se på off. UL. Hvis ikke blir det keisersnitt igjen...Men tar ikke sorgene på forskudd. Han sa at jeg også måtte regne med å få blødninger pga dette, men at jeg ikke skulle bekymre meg hvis det kom blod, da hadde det en naturlig årsak. Bare glad for at det var et vitalt foster denne gangen:))) Bor i Oslo vi da.
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #16 Skrevet 3. mars 2008 så fint, alt de finner ut:-) fikk også beskjed om keisersnitt pga hjerteformet livmor, har operert men har en liten tapp igjen..men som du sier kommer vi dit er det det samme egentlig..vil bare ha en frisk baby;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå