Sussa jan 2016<3 Skrevet 3. mars 2008 #1 Skrevet 3. mars 2008 hei e det flere der ute som har begynt å miste håret etter amming...???Gutten min e no 3 1/2 mnd. Eg holdt på å få sjokk her i dag da eg tok meg i håret, og så at eg dro ut en hel haug med hår... prøvde en gang til og det samme skjedde, så eg tok på en annen plass det samme skjedde der.... blir jo livredd...har ikkje løst å bli skallat... har i tilleg brukt shampo og kur for hårtap,som forebyggende til denne perioden som man har etter ei stund med amming.... men det ser ikkje ut til å fungere, e det noen der ute som har fått vitamin sprøyte av legen eller noe for å hindre at alt håret faller....??? e frisør og håret e ganske viktig... har liksom ikkje så mye fra før av heller..... hilsen en som e kraftig bekymra....
tullerusk Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Huff, ja det er ikke noe kjekt. Hadde det på samme måten, men gjorde ikke noe spesielt med det. Gikk over av seg selv, men varte noen mnd. Ikke like mye helle tiden. Nå er det begynt å vokse ut igjen, har fått ekstra lugg hehe.. Håper det går over på deg også, har dessverre ikke noe råd å komme med:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 Mista også masse hår, brukte et produkt fra Kerastase som hjalp. Men det er jo dyrt da.... Aminexil heter det, med en tilhørende shampoo som heter spesifique bain prevention. Du får kjøpt dem på strawberrynet og lookfantastic
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 ammet i 8 uker ikke merket noe spesielt hårtap nei
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 begynte forresten ikke å miste hår før jeg ungen var ca 4 mnd tror jeg...
Lekamøia Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jeg vet ikke om det har så mye med ammingen å gjøre. Jeg kunne bare amme i 6 uker, men mistet allikevel gansgke mye hår når han var ca 6 mnd. Det varte ca 6 mnd før det stabiliserte seg. Jeg fikk frisøren til å klippe det på en måte som gjorde at det ikke syntes så godt
Mayken Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Jeg mistet utrolig masse hår etter ca 4-5 mnd med amming. Fikk skikkelige viker. Holdt på å bli gal, fant hår over alt. På gulvene, i senge vår, i senga til snuppa, i bleiene til snuppa, i sluken på badet, ja rett og slett overalt. Gjorde ikke noe spesielt, det gav seg til slutt. Men er det ikke B-vitamin som skal være bra for håret tro???
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Det er ikke ammingen som gjør at man mister håret. Under graviditeten blir håret tykkere, man mister mindre hår enn normalt pga hormoner. Etter svangerskapet begynner mange å miste mye hår fordi man da mister de hårene man har "spart opp" under svangerskapet, samt den vanlige mengden hår. Etter en stund vil dette normalisere seg.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Er ikke bare pga. amming! Begynte ikke å miste håret før prinsen var 4 mnd. og da hadde jeg sluttet å amme for 2 mnd. siden..... mister enda litt over gjennomsnittet, og han er 13 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå